دستاورد فضانوردان "اکسپدیشن ۶۲"چه بود؟

دو فضانوردان ناسا به همراه فرمانده سایوز از آژانس فضایی "روسکاسموس" روسیه، صبح دیروز به زمین بازگشتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "اندرو مورگان" و "جسیکا میر"، فضانوردان ناسا و "اولگ اسکریپوچکا"، از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه که ساعت ۹ و ۵۳ دقیقه بعدازظهر روز پنج‌شنبه از ایستگاه فضایی خارج شدند، صبح روز جمعه به کمک چترهای نجات با موفقیت در قزاقستان فرود آمدند؛ مورگان و میر اولین پرواز فضایی خود و اسکریپوچکا، سومین سفر فضایی خود را تجربه ‌کردند.

 مورگان پس از ۲۷۲ روز اقامت، پیمودن ۱۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مایل در فضا و انجام هفت پیاده‌روی کیهانی به مدت ۴۵ ساعت و ۴۸ دقیقه، با کشف شواهدی از ماده تاریک در جهان و به‌ منظور بهبود و افزایش عمر طیف‌سنج مغناطیسی آلفای ایستگاه فضایی به خانه بازگشت. ماندن مورگان در فضا باعث افزایش دانش بشری در مورد چگونگی واکنش بدن انسان نسبت به اقامت طولانی‌تر در فضا و تحقیقات مختلفی هم‌چون بررسی مایعات بدن او شد.

میر و اسکریپوچکا نیز پس از ۲۰۵ روز و پیمودن ۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار مایل به زمین بازگشتند؛ میر در این سفر توانست اولین پیاده‌روی فضایی زنانه سه‌مایلی خود را به ‌همراه یکی از بانوان خدمه ایستگاه هوایی در مدت ۲۱ ساعت و ۴۴ دقیقه به پایان برساند. از جمله تحقیقاتی که وی در این سفر انجام داد، بررسی نحوه عملکرد بافت قلب انسان در فضا بود.

در این تجربه مورگان و میر در صدها آزمایش زیست‌شناسی، علوم زمین، تحقیقات انسانی، علوم فیزیکی و توسعه فن‌آوری مشارکت داشتند؛ ازجمله آزمایشاتی که این گروه در کنار سایر خدمه اکسپدیشن ۶۲ انجام دادند می‌توان به مطالعه شکل‌گیری قطرات کوچک نظیر ارزیابی تشکیل قطرات آب، جریان آب و به طور غیرمستقیم فشار درک شده از فن‌آوری سردوش‌های فعلی در مقایسه با کاربرد استاندارد صنعت نازل‌های جت اشاره کرد.

یکی از آزمایش‌هایی که خدمه پرواز در آن شرکت کردند، بررسی موچی (Mochii)، میکروسکوپ الکترونی مینیاتوری بود که برای تصویربرداری در محل و اندازه‌گیری ترکیب ذرات مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل ذرات کوچک و میکروسکوپی، یک نیاز مهم برای اکتشاف فضایی انسان در فراتر از مدارهای زمین و برای مواقعی است که نمی‌توان نمونه‌ها را بلافاصله برای بررسی به زمین فرستاد.

کد خبر 419303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.