رعایت نکردن قوانین بهداشتی توسط مسافران دلیل لغو پرواز رم-تهران هما

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط برخی از مسافران و لزوم اجرای دستورات وزارت بهداشت، علت باطل شدن پرواز رم به تهران هما در روز ۲۹ فروردین شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این شرکت هواپیمایی ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز، به اطلاع می‌رساند، در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و قطع پروازهای اغلب شرکت‌های هواپیمایی، بسیاری از هم‌وطنان خارج از کشور از جمله دانشجویان درخواست بازگشت به کشور داشته‌اند.

براساس درخواست‌های وزارت امور خارجه و تایید وزارت بهداشت، «هما» جهت بازگرداندن هم‌وطنان چند پرواز یک‌طرفه به برخی کشورها را برقرار کرده است.

در مورد برقراری پرواز رم به تهران نیز پس از درخواست و پیگیری سفارت ایران در ایتالیا و موافقت و صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، یک پرواز در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه از رم به تهران انجام شد و طی آن تعدادی از دانشجویان به کشور بازگشتند.

متاسفانه به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران این پرواز و عدم تمکین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه‌ای، مسئولان بهداشتی کشور برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های آنها و شهروندان ایرانی تصمیم به لغو پرواز روز جمعه گرفتند.

همچنین در مورد نشر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر درخواست کشور ایتالیا جهت برقراری پرواز رایگان توسط این کشور و بازگرداندن هم وطنان ایرانی و یا صدور مجوز پرواز از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا مشروط بر انجام پرواز رایگان توسط هما نیز به اطلاع می‌رساند این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد.

صدور مجوز انجام یک پرواز بین‌المللی در حدود اختیارات شرکت‌های هواپیمایی نبوده و سازمان هواپیمایی کشوری متولی صدور مجوز است همچنین انجام این پروازها که در مسیر رفت بدون مسافر انجام می‌شود برای هما به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداشته و صرفاً جهت کمک به هموطنان و عمل به مسئولیت اجتماعی انجام می‌پذیرد. 

با توجه به ضرورت اجرای دستورات وزارت بهداشت جهت حفظ سلامتی هموطنان، در صورت صدور مجوز، این پرواز برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد. 

کد خبر 419278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.