گیلان همچنان در بستر اپیدمی کرونا؛ توصیه ها را جدی بگیرید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کرونا در استان تمام نشده است و ما هنوز در بستر اپیدمی حرکت می کنیم؛ بنابراین ضروریست تا مردم رعایت توصیه ها را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، دکتر محمدرضا نقی پور گفت: اگر چه وضعیت ما در گیلان به لحاظ بیماری کرونا با ثبات است، اما خطر بیماری کرونا رفع نشده ، باید بگوییم مانند آتش زیر خاکستر می ماند خیلی نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی می افتد.

او خاطر نشان کرد: تمام توصیه های پیشگیری از بیماری کرونا شامل رعایت حفاظت فردی، در خانه ماندن، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند با شدت و قوت برقرارست اگر این توصیه ها را کنار بگذاریم ، بیماری ظرفیت این را دارد که دوباره شعله ور شود.

وی اضافه کرد: در چند روز اخیر رفتارهایی دیده می شود، که موجب نگرانی است ، خدای نکرده می تواند منجر به این شود که به سمت اوج دوم بیماری برویم ، خیلی باید هوشیار باشیم ، مدیریت بیماری و خط مقدم کنترل بیماری در جامعه و دست مردم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: رفتار مردم تعیین کننده است تا این موفقیتی را که در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به دست آوردیم، ادامه یابد یا اینکه با بی تفاوتی و دست کم گرفتن بیماری کرونا، این آتش مجددا شعله ور شود.

گیلان از نخستین استانهایی بود که با شیوع بیماری کرونا مواجه شد . 

منبع: ایرنا

کد خبر 419236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.