احتمال افزایش محدودیت‌ها در آرامستان‌های بجنورد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بجنورد با اشاره به ضدعفونی مکرر آرامستان‌های بجنورد، گفت: هم‌اینک هیچ ممنوعیتی برای حضور افراد بر سر مزارها وجود ندارد، اما در صورتی که خانواده‌ها رعایت نکنند از ورود آنها جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، ایرج کریمی با رد شایعات نگران‌کننده در خصوص ازدحام مردم در محل آرامستان‌های مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: شهروندان با درک شرایط بحرانی کنونی، خود شروط فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کرده و با رعایت اصول پیشگیری، تلاش دارند از ابتلای خود و خانواده‌هایشان به این بیماری جلوگیری کنند.

وی افزود: حتی در صورت فوت فردی در این روزهای کرونایی، تنها چند نفر از افراد خانواده وی به صورت محدود امکان حضور بر سر مزار وی را دارند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بجنورد با اشاره به لغو تمامی مراسم عزا در استان و شهر بجنورد، خاطرنشان کرد: حتی اگر علت مرگ فردی ویروس کرونا نباشد، تعداد افراد حاضر بر سر مزار وی بسیار محدود شده است.

کریمی با اشاره به مسدود شدن مسیر منتهی به پارک جاوید و دیگر گورستان‌های بجنورد از آخرین پنجشنبه سال گذشته و روز عید، اظهار کرد: هم‌اینک این محدودیت را اعمال نمی‌شود، اما در صورت لزوم و رعایت نکردن اصول بهداشتی، باز هم این محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر از پرسنل سازمان آرامستان‌ها مشغول به فعالیت هستند که در صورت شلوغی و ازدحام افراد در محل آرامستان‌ها وارد عمل شده و نفرات را پراکنده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بجنورد افزود: با این وجود تا امروز ازدحام شهروندان در محل آرامستان‌ها تا حدی نبوده که بخواهیم مانع حضور آن‌ها در محل مزار عزیزانشان شویم و مشکلی در این رابطه نداشته‌ایم.

کریمی با اشاره به ضدعفونی مکرر آرامستان‌های بجنورد، خاطرنشان کرد: هم‌اینک هیچ ممنوعیتی برای حضور افراد بر سر مزارها وجود ندارد، اما در صورتی که خانواده‌ها رعایت نکنند از ورود آنها جلوگیری می‌شود.

وی یادآورشد: هم‌اینک حضور مردم بر سر مزار افراد فوتی جدید نیز به میزان حداقلی رسیده به طوری که حتی آیین‌های مربوط به دفن و خواندن نماز میت نیز توسط خود کارکنان آرامستان انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 419225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.