روسیه و آلمان از سیاسی کردن بحران کرونا توسط آمریکا انتقاد کردند

وزیران خارجه روسیه و آلمان در گفت وگوی تلفنی خواستار همکاری جامعه جهانی در مقابله با ویروس همه گیر کرونا شدند و سیاسی کردن مساله شیوع این ویروس در جهان که رئیس جمهوری آمریکا آن را دنبال می‌کند، اقدامی غیراصولی خواندند.

به گزارش ایمنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: این گفت وگوی تلفنی بین سرگئی لاوروف و هایکو ماس به ابتکار طرف آلمانی صورت گرفت و در آن وضعیت جهان و نیز روسیه و آلمان در پیوند با بیماری کرونا بررسی شد. 

وزیران خارجه روسیه و آلمان بر ضرورت تلاش مشترک و همکاری جامعه جهانی برای مبارزه با بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار آن تاکید کرده و سیاسی کردن مساله شیوع کرونا را غیرقابل قبول خواندند.

گفتنی است ترامپ که در این روزها با اشتباهات خود در مساله شیوع کرونا در آمریکا به مرگ دهها هزار نفر و بیمار شدن حدود ۶۰۰ هزار تن متهم شده است تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته است و سعی می کند با متهم کردن چین و سازمان بهداشت جهانی فرافکنی کند. 

وزیران خارجه روسیه و آلمان در ادامه مذاکره تلفنی، درخصوص اوضاع مناقشه شرق اوکراین با محوریت تلاش برای واداشتن طرفین مناقشه به اجرای توافق های به دست آمده در گروه نورماندی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

گروه نورماندی از کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تشکیل شده است.

 لاوروف توجه طرف آلمانی را به نمونه هایی از اقدامات دولت اوکراین جلب کرد که به اعتقاد روسیه مانع از اجرای توافق های مینسک می شود.   

وزیران خارجه روسیه و آلمان توافق کردند که وضعیت موجود در اوکراین را در فراهم آوردن مقدمات نشست ویدئویی وزرای خارجه گروه نورماندی مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 419214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.