ضدعفونی نادرست، خرابی تلفن‌های همراه را در اصفهان افزایش داد

رییس اتحادیه تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: خرابی گوشی‌های تلفن همراه پس از شیوع بیماری کرونا و به‌دلیل ضد عفونی کردن نادرست افزایش یافته است و مراجعه‌های زیادی در این زمینه در چند روز اخیر داشته‌ایم.

حسن میرشمشیری افزود: امکان انتقال ویروس کرونا از گوشی تلفن همراه که از وسایل پُر کاربرد می‌باشد، زیاد است به‌همین دلیل لازم است این دستگاه ضد عفونی شود اما عده‌ای از مردم این کار را درست انجام نمی‌دهند.

وی با بیان‌اینکه این موضوع به آسیب وارد شدن به بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه به دلیل نفوذ مواد ضد عفونی کننده و آب به داخل آن مُنجر شده است، اظهار داشت: واحدهای ارائه خدمات و تعمیر گوشی تلفن همراه در چند روز گذشته با مراجعات زیاد مردم در این زمینه مواجه شده‌اند.

میرشمشیری با اشاره به اینکه برای ضد عفونی کردن گوشی تلفن همراه بهتر است از الکل خالص استفاده شود، توضیح داد: برای این کار بهتر است از پاشیدن مستقیم الکل به گوشی خودداری کرد بلکه ابتدا یک دستمال را با آن مرطوب و سپس گوشی را با دستمال، ضد عفونی کرد تا محلول وارد گوشی نشود.

وی با بیان‌اینکه الکل به‌دلیل اینکه زود تبخیر می‌شود بر روی سطح گوشی باقی نمی‌ماند و آسیبی وارد نمی‌کند، اضافه کرد: اما بیشتر محلول‌های ضد عفونی کننده که مردم این روزها استفاده می‌کنند به‌صورت ترکیب با آب است که اگر این آب به داخل گوشی تلفن همراه نفوذ پیدا کند با برخی از تجهیزات و مواد داخل آن واکنش شیمیایی می‌دهد و به آنها آسیب می‌زند.

رییس اتحادیه تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: برخی از مردم نیز از محلول وایتکس برای ضد عفونی کردن استفاده می‌کنند که این ماده برای گوشی تلفن همراه بسیار ضرر دارد و علاوه بر از بین بردن رنگ گوشی با قسمت‌های فلزی واکنش داده و سیستم گوشی را مُختل می‌کند.

به گفته وی، بیشترین موارد مراجعه به واحدهای خدمات و تعمیر گوشی تلفن همراه در چند روز اخیر به‌دلیل نفوذ آب و مواد ضد عفونی کننده بوده که به از کار افتادن قسمت‌هایی مانند اسپیکر، شارژ، هدست، تغذیه گوشی، دوربین، صفحه ال سی دی و دکمه‌های کنار گوشی منجر شده است.

میرشمشیری با بیان‌اینکه گوشی تلفن همراه به‌دلیل تماس با دست، عرق بدن و بُزاق دهان به‌عنوان یکی از وسایل کاربردی آلوده محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کارکنان واحدهای صنفی مرتبط با گوشی تلفن همراه همواره نسبت به ضد عفونی کردن گوشی‌ها حتی قبل از بحران‌هایی مانند شیوع بیماری کرونا اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: اگر الکل خالص در دسترس نبود می‌توان از اسپری خوشبوکننده و عطر ادکلن برای ضد عفونی کردن هم استفاده کرد.

وی با اشاره به دستورهای بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی برای بازگشایی واحدهای صنفی کم خطر اظهار داشت: بر اساس این دستورها، متصدیان و کارکنان واحدهای خدمات و فروش گوشی تلفن همراه مُلزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند، موقع تحویل دادن و گرفتن، گوشی ابتدا باید ضدعفونی شود و پذیرش مشتریان باید به گونه‌ای باشد که تجمع داخل واحد صنفی صورت نگیرد.

میرشمشیری ادامه داد: همچنین گوشی‌ها نباید در ویترین در دسترسی مشتریان باشد بلکه متصدیان باید هر گوشی را پس از ضد عفونی کردن به مشتری دهند و قبل از پس گرفتن، آن را مجدد ضد عفونی کنند.

وی با بیان‌اینکه واحدهای صنفی تلفن همراه از بیست و سوم فروردین مجدد آغاز بکار کردند، گفت: در این چند روز این واحدها فروش چندانی نداشتند زیرا این کالا به‌دلایلی مانند افزایش نرخ دلار و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا در سایر کشورها دچار حباب قیمت شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 419213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.