۱۳۰ تُن چوب بلوط و زغال قاچاق در اصفهان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از کشف هشت انبار و کارگاه غیرقانونی نگهداری و تولید و حدود ۱۳۰ تُن چوب بلوط و زغال در شهرستان خمینی‌شهر در غرب استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ علیرضا طاهری گفت: در این ارتباط هشت نفر بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند و تجهیزات و وسایل این افراد سودجو کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: بر اساس برآورد اولیه ارزش این میزان چوب و زغال افزون بر هفت میلیارد ریال است که متاسفانه از استان‌های زاگرس به غیر از اصفهان، وارد استان شده بود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان، چوب‌های قاچاق از استان‌های زاگرسی همجوار مانند کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه و مخفیانه وارد استان و توسط افراد متخلف به زغال تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات شناسایی و دستگیری افرادی که در آن استان‌ها به قطع و انتقال درختان اقدام کردند تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

طاهری به همکاری مطلوب مقامات دادگستری، دادستان‌ها و نیروی انتظامی برای دستگیری و تشکیل پرونده برای مُخربان منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: همبستگی خوبی در استان برای برخورد با چنین افرادی وجود دارد و امسال نیز عملیات کشف و جلوگیری از فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز تولید زغال افزایش پیدا خواهد کرد.

شهرستان خمینی‌شهر با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی شامل می شود که از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(۳۲ درصد) در برگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی(۳۵ گونه درختی ودرختچه‌ای) دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 419211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.