۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
واکنش چین به اتهامات آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی مدعی شد، چین با وجود تاکیدش بر پایبندی به معاهده‌های بین‌المللی که انفجارهای هسته‌ای را منع می‌کند، ممکن است انفجارهای هسته‌ای محدود انجام داده باشد.

به گزارش ایمنا، این خبر که روزنامه وال استریت ژورنال برای نخستین‌بار آن را منتشر کرده، می‌تواند به وخیم‌تر شدن روابط متشنج آمریکا و چین منجر شود؛ به ویژه اینکه واشنگتن، پکن را متهم کرده شیوع ویروس همه‌گیر کرونا (کووید-۱۹) در جهان در پایان سال گذشته میلادی، نتیجه سوء رفتار چین است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود ادعا کرده، «نگرانی‌های آمریکا از احتمال نقض استاندارد «قدرت صفر» توسط چین در انفجارهای هسته‌ای ناشی از فعالیت‌هایی است که در سایت آزمایش هسته‌ای «لوب نور» در سال ۲۰۱۹ ایجاد شده است.

اصطلاح «قدرت صفر» به انجام آزمایش هسته‌ای اشاره می‌کند که هیچ واکنش زنجیره‌ای را همراه انفجار مانند نوع مورد استفاده در انفجار کلاهک هسته‌ای جنگی شامل نمی‌شود.
پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای سال مصوب سال ۱۹۹۶ میلادی فعالیت‌هایی را مجاز می‌داند که امنیت سلاح‌های هسته ای را تضمین می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین دراظهاراتی با تاکید بر اینکه «پکن به خودداری از اجرای آزمایش‌های هسته‌ای متعهد است»، اظهارداشت که آمریکا به چین اتهام زده و دروغ می‌گوید.

«چاو لی جیان» افزود: انتقاد آمریکا از چین کاملاً بی‌اساس است و حتی مستحق پاسخ نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 419191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.