شرایط عرضه ماسک واحدهای غیرصنعتی اعلام شد

رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از الزام تولدکنندگان ماسک در واحدهای غیرصنعتی به ثبت خوداظهاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمال تولی اظهار کرد: تولیدکنندگان ماسک در واحدهای غیرصنعتی، ملزم به درج خوداظهاری واحد مربوطه در پورتال اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به آدرس www.imed.ir در قسمت ویژه ها در بخش ثبت خوداظهاری واحدهای غیرصنعتی تولید کننده ماسک هستند و پس از استعلام نتیجه می‌توانند نسبت به توزیع این محصولات به مراکز غیردرمانی و دارخانه ها جهت عرضه اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان مذکور همچنین ملزم به رعایت موارد ذیل هستند: 

۱) نوع پارچه: صددرصد پنبه یا متقال بدون پرز

ابعاد: ۱۹*۱۰ سانتیمتر با سه عدد چین در عرض

سایر مشخصات: ماسک باید دو لایه باشد و لایه وسط جای قرار گرفتن فیلتر تعبیه شده باشد که در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

۲) نوع پارچه: پارچه نبافته ( SMS-SMS-SMS) با گرماژ ۲۵

ابعاد: ۱۹*۱۰ سانتیمتر با سه عدد چین در عرض

سایر مشخصات: ماسک می بایست سه لایه بوده و تعبیه فیلتر در این ماسک نیاز نیست.

تولیدکننده باید نحوه استفاده از ماسک را به صورت بروشور داخل بسته‌بندی قرار دهد و در آن قید شود که به منظور اطمینان از سلامت محصول، مصرف کننده، ماسک پارچه‌ای(ردیف ۱) را قبل از استفاده ابتدا با مواد شوینده شست و شو داده و سپس با اتو خشک کند.

این نوع ماسک ها حدود چهار ساعت قابلیت استفاده دارد و جهت استفاده مجدد از ماسک ذکر شده در ردیف ۱ باید مجدداً آن را شست و شو داده و پس از خشک کردن، استفاده شود. در صورتی که واحد صنفی یا جهادی تمایل به طراحی غیر از مدل مذکور را دارد می‌تواند از مدل‌های فنجانی یا کیسه‌ای(منقار اردکی) نیز استفاده کند.

در اطلاعیه اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی تاکید شده مسئولیت صحت مندرجات در خوداظهاری بر عهده واحد مربوطه بود و اظهار خلاف پیگرد قانونی داشته و خوداظهاری مذکور به منزله مجوز فروش به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و موسسات پزشکی نیست.

کد خبر 419185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.