امکان افزایش ساعت آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان وجود دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان، گفت: در صورتی که همچنان شرایط حاضر در مورد ویروس کرونا باقی بماند امکان استفاده از کلاس‌های درسی الکترونیکی و افزایش ساعت آموزشی و کلاس‌های درسی دانشجو و معلمان در این دانشگاه وجود دارد.

به گزارش ایمنا، حسین خنیفر، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد برای جبران عقب افتادگی درسی دانشجو معلمان اقدامات لازم را انجام دهد همانگونه که تاکنون برای ارائه انواع آموزش‌ها به صورت مجازی دریغ نکرده است و آموزش‌ها در این دانشگاه تعطیل نشده است.

وی افزود: به عنوان نمونه برنامه‌ریزی دقیق برای الکترونیکی شدن بسیاری از دروس دانشجو معلمان یکی از سناریوهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان است تا در چنین شرایطی دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: البته با توجه به بروز اینگونه مشکلات و در صورت احتمال چنین شرایطی دیگر مشکلی برای تدریس الکترونیکی دانشجویان وجود نخواهد داشت که به همین دلیل آموزش الکترونیکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه در آینده هم برنامه‌ریزی شده است.

خنیفر با بیان اینکه یکی دیگر از سناریوهای دانشگاه فرهنگیان استفاده بیشتر از کلاس‌های درس به صورت مجازی برای آمادگی بیشتر در زمان بروز حوادث یا اینگونه بیماری‌ها است، افزود: قبل از شیوع کرونا دانشگاه فرهنگیان ۳۰ ماده درسی در قالب ۶۰ واحد الکترونیکی کرد که در این شرایط بسیار مورد استفاده دانشجویان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که تنها ۱۰ درصد واحدها می‌تواند الکترونیکی باشد و اکنون دانشگاه فرهنگیان ۲.۵ درصد دروس عمومی خود را به صورت الکترونیکی تبدیل کرده است تا بهتر در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

خنیفر اضافه کرد: اگرچه با شیوع ویروس کرونا تمامی کلاس‌های دانشگاه تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد و ستادی برای برنامه‌ریزی در این زمینه تشکیل شد تا به تحصیل دانشجو معلمان خدشه‌ای وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دانشگاه فرهنگیان در امر آموزش الکترونیکی موفقیت آمیز بوده است، به ایرنا گفته است اکنون هم با سه شیوه ارائه آموزش‌ها به صورت الکترونیکی، خود آموزی و بسته های آموزشی برنامه‌های این دانشگاه در حال انجام است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: اکنون تدریس با این سه شیوه در حال انجام است و طبق زمان بندی دانشجویان در حال دریافت آموزش‌ها یه صورت الکترونیکی هستند تا از تحصیل عقب نمانند. با این برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم دانشجویان را از تحصیل دور نکنیم و آموزش‌ها را همچنان ارائه دهیم.

کد خبر 419169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.