امدادرسانی به بیش از ۳۳۰۰ نفر در حوادث جوی ۱۰ روز گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سه هزار ۳۳۴ حادثه دیده در حوادث جوی ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرتضی سلیمی  با اشاره به عملیات امداد و نجات در حوادث جوی ۱۸ فروردین ماه تا ساعت ۹ صبح ۲۸ فروردین، اظهار کرد: : ۱۸ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد در این مدت متاثر از حوادث جوی بوده اند و امدادگران در ۹۴ شهر و روستا و ٥ محور کوهستانی، به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

وی افزود: امدادگران جمعیت در ۱۰ روز گذشته به ۳۳۳۴ نفر امدادرسانی کرده، ۴۲۹ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۶۵ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر،  در عملیات سیل و آبگرفتگی، ۲۲۹ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۲۲ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

سلیمی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی ۷۲۰ امدادگر در قالب ۱۴۴ تیم امدادی در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی ۱۸ استان، گفت: در این مدت ۱۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۴۴۵ تخته پتو، ۵۵۶ کیلوگرم نایلون و ۱۵۷ تخته موکت میان حادثه دیدگان توزیع شده است. سلسله عملیات امدادرسانی در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد.

کد خبر 419164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.