حوادث جوی ۶۷ میلیارد تومان به استان اصفهان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حوادث جوی فروردین ماه، ۶۷ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، زمین ها و باغات کشاورزی خسارت زد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حوادث جوی امسال در مناطق، شرق و غرب استان اصفهان به خسارات سنگین منجر نشد، اظهار کرد: عمده خسارات در بخش کشاورزی به دلیل ریزش تگرگ و سرمازدگی  محصولات زراعی و باغات استان است که بر اثر کاهش هفت تا ۱۲ درجه ای دما محصولاتی از جمله جو و گندم و شکوفه درختان آلوچه و هلو سرما زده شده است.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای تیم ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی حوادث جوی به سه هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات و مزارع لنجان، نجف آباد، آران و بیدگل، نطنز، کاشان و خوانسار ۴۵ میلیارد تومان خسارت زده است که در صورت بیمه بودن باغات و مزارع، هزینه خسارت به کشاورزان پرداخت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه حوادث جوی در بخش تاسیسات زیربنایی نیز خساراتی برجا گذاشت، افزود: در شهرستان های اردستان و آران و بیدگل به دلیل فعال شدن رودخانه های فصلی به دهانه چند پل و ۱۰ رشته قنات آسیب وارد شد و یک مورد فرونشست زمین در جاده بین این دو شهرستان اتفاق افتاد که محل آن در حال بازسازی است؛ همچنین ۲۲ کیلومتر از راههای استان دچار آب شستگی شده است.

وی بیان کرد: خسارات ناشی از وقوع سیلاب و وزش باد به تاسیسات زیر بنایی از جمله قنوات، معابر، راهها و ساختمان ها ۲۴ میلیارد تومان برآورد می شود.

شیشه فروش با بیان اینکه در حوادث جوی فروردین ماه تلفات جانی در استان اصفهان گزارش نشده است، اضافه کرد: ۱۴۵ ساختمان فاقد استحکام نیز در این حوادث ۲۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ورود سامانه بارشی جدید به استان اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی هواشناسی این امواج بارشی تا روز شنبه در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی استان فعال خواهد بود از این رو ۳۵۰ اکیپ امدادی مدیریت بحران دوباره برای پیشگیری از اثرات ناشی از بارش های ناگهانی و روان آب به حالت آماده باش در آمدند.

شیشه فروش اضافه کرد: اکیپ هلال احمر در ۴۲ پایگاه و تیم های راهداری در ۴۱ راهدارخانه فعال شدند، گشت و بازرسی و ساماندهی مسیر رودخانه نیز از سوی نیروهای شهرداری و شرکت آب منطقه ای در حال اجرا است.

کد خبر 419123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.