سامانه الکترونیکی کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری مشهد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از سیستمی کردن تمامی فرآیندهای مربوط به کمیسیون ماده ۷۷ خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اشاره به موضوع عوارض به عنوان یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها، اظهار کرد: تنوع و گستردگی عوارض، قوانین و مقررات، گاهی منجر به اختلاف بین مؤدی (پرداخت‌کننده عوارض) و شهرداری می‌شود به عنوان نمونه وصول عوارض نوسازی از تمامی اراضی و ساختمان‌های واقع در محدوده قانونی شهرها در قبال انجام خدمات عمومی از قبیل احداث خیابان، احداث فضای سبز شهری، جمع‌آوری زباله، احداث پارکینگ‌های عمومی، آسفالت معابر و خیابان‌ها و... انجام می‌شود؛ حال اگر شهروندی در خصوص این عوارض اعتراضی داشته باشد به اعتراض وی در کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به درخواست اداره کل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد نسبت به سیستمی کردن تمامی فرآیندهای مربوط به کمیسیون ماده ۷۷، تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسات مشترک جهت تحلیل و شناسایی نیازمندی‌ها و استخراج فرم‌ها و گردش کارهای مرتبط در فاز اول، فرآیندهای مربوط به بدهی‌های نوسازی و صنفی شهروندان مکانیزه شده و از ابتدای دی ماه ۹۸ در مناطق یک، چهار، هشت و ۹ و از نیمه بهمن ماه ۹۸ در تمامی مناطق راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، افزود: پس از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کمیسیون ماده ۷۷، تمامی شکایات مربوط به شهرداری از مودیان، بابت بدهی‌های معوقه در سامانه ثبت و تا هنگام صدور و ابلاغ رأی به صورت کاملا مکانیزه و سیستمی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 419121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.