سامانه جامع میکروسکوپ مجازی راه‌اندازی شد

سامانه جامع میکروسکوپ مجازی به عنوان یک سامانه آموزشی نوآورانه و با هدف ارتقای کیفیت و بهره‌وری نظام آموزشی، توسط یک فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این سامانه در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری و به عنوان تکمیل کننده آموزش دروس عملی و آزمایشگاهی طراحی شده است.

سامانه جامع میکروسکوپ مجازی با بررسی دقیق محدودیت‌های روش‌های فعلی آموزش از قبیل هزینه بالای تهیه و نگهداری میکروسکوپ‌های مختلف، عدم امکان استفاده و مشاهده همزمان نمونه‌ها، آسیب به نمونه میکروسکوپی به مرور زمان و یا در اثر استفاده مداوم، عدم امکان بازنگری مجدد نمونه، علامت‌گذاری روی نمونه و همچنین ذخیره تصاویر مهم و پرکاربرد، راه‌اندازی شده است.

این سامانه همانند یک میکروسکوپ مجازی عمل کرده و در آن امکان تعامل اساتید و دانشجویان در رایانه و یا تلفن همراه وجود داشته و سعی شده است تا با امکان مشاهده، مدیریت، اشتراک‌گذاری، تجزیه و تحلیل تصاویر، استفاده از ابزار علامت‌گذاری و نشانه‌گذاری تصاویر و امکان مشاهده اعماق نمونه‌ها در زوم‌های مختلف با حفظ کیفیت، فرایند تدریس و آزمون در مفاهیم دروس آزمایشگاهی از قبیل رشته‌های علوم پزشکی، زیست شناسی، کشاورزی، مهندسی مواد و ... آسان شود.

علاوه بر اینکه میکروسکوپ‌های مجازی در دهه اخیر توانسته وظایف میکروسکوپ‌های معمولی را نیز انجام دهد، به اساتید و دانشگاهیان اجازه داده است تا از مزایای دنیای دیجیتال در ارتقاء بهره‌وری، ذخیره سازی، سرعت و اشتراک گذاری اطلاعات استفاده کنند.

کد خبر 419120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.