نامگذاری میدانی در رضوانشهر به نام مدافعان سلامت

شهردار رضوانشهر از نامگذاری یکی از میادین این شهر به نام مدافعان سلامت خبر داد.

مازیار صفائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی رضوانشهر و در راستای پاسداشت تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر درمانی کشور در مقابله با بیماری کرونا و تقدیر از شکیبایی خانواده‌های آنان و ارج نهادن بر تلاش‌های بی‌وقفه آتش‌نشانان، پاکبانان، نیروهای انتظامی و نظامی در ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و اجرای طرح‌های ستاد مبارزه با کرونا، مقرر شد تا یکی از میادین این شهر واقع در خیابان شهید قندی جنب کمیته امداد سابق به نام مدافعان سلامت نامگذاری شود.

وی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در دوم اسفندماه کلیه اماکن عمومی و معابر شهر رضوانشهر به ویژه پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی، جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز سی‌ان‌جی، عابر بانک‌ها، جایگاه‌های جمع‌آوری زباله و برخی ادارات به صورت مستمر توسط نیروهای واحد آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری رضوانشهر با دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی و سمپاش‌های دستی ضدعفونی و گندزایی شده است و این اقدامات تا پایان شیوع بیماری کرونا تداوم خواهد داشت.

شهردار رضوانشهر ادامه داد: مدیریت شهری در این مدت به منظور حفظ سلامت شهروندان، چهارشنبه بازار و کلیه پارک‌ها، کمپ‌های مسافرتی، اماکن تفریحی، مجتمع ساحلی و واحدهای اقامتی شهرداری رضوانشهر را تعطیل کرده و با بکارگیری گشت‌های شبانه‌روزی از چادر زدن و اطراق در پارک‌ها به ویژه در روز طبیعت جلوگیری کرده است.

صفائی خاطرنشان کرد: مواد ضدعفونی سطوح بر پایه هیپوکلرید کلسیم و برچسب‌های هشدار دهنده توسط شهرداری تولید و حدود ۱۰ هزار بسته آن بین نیروهای شهرداری، ادارات، مددجویان، مؤسسات خیریه و شهروندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری در این مدت هفت هزار عدد ماسک یک بار مصرف خریداری و بین نیروهای شهرداری و شهروندان توزیع کرده است.

شهردار رضوانشهر یادآور شد: شهرداری رضوانشهر به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ویروس کرونا، بنرهای آموزشی مورد تایید وزارت بهداشت را در سطح این شهر نصب کرده است.

صفائی عنوان کرد: طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با بیماری کرونا اقدامات لازم در خصوص کاهش تعداد و دورکاری نیروها و تدوین روش کاری در شرایط خاص با هدف جلوگیری از تجمع ارباب رجوع در شهرداری رضوانشهر اجرا شده و به اطلاع شهروندان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یک دستگاه آمبولانس بخش خصوصی برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان این شهر مستقر کرده و کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری سپاه و با نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 419108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.