استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای ضدعفونی کردن واگن‌های مترو

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: با هماهنگی کمیته فاصله گذاری اجتماعی شهرداری اصفهان جهت مقابله با کرونا و افزایش ایمنی شهروندان، واگن های متروی اصفهان با استفاده از تکنولوژی UVC که توسط دانشگاه صنعتی ساخته شده، ضدعفونی می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در چند ماه گذشته جلسات متعددی با دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار و درخواست استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای ضدعفونی کردن واگن‌های مترو به منظور مقابله با کرونا مطرح شد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی دستگاه UVC را بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردهای دنیا برای ضدعفونی کردن مترو و هواپیما در شهرهای جهان و با دریافت مجوزهای لازم تولید کرده که دو دستگاه آن امروز -پنجشنیه ۲۸ فروردین ماه ۹۹_تحویل شرکت مترو منطقه اصفهان می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به تفاوت استفاده از دستگاه UVC برای ضدعفونی کردن واگن‌های مترو نسبت به روش‌های قبل، گفت: این روش  مزیت های بیشتری نسبت به روش‌های قبل از جمله پوشش دهی بهتر دارد.

وی با ابراز خرسندی از دست‌یابی شرکت های دانش بنیان ایرانی به تکنولوژی های روز دنیا، ادامه داد: در زمان‌هایی که رام‌های قطار شهری فعالیت ندارد، از دستگاه UVC برای ضدعفونی کردن استفاده می‌شود.

طحانیان با اشاره به اهمیت سامانه حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافران درون شهری و استفاده رو به رشد شهروندان از مترو خاطرنشان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن استفاده مواد ضدعفونی کننده پایه الکل از طریق سنتی و انتظار برای خشک شدن قطار و بعضی از محدویت‌ها استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده به کمک پرتو فرابنفش UVC می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس و باکتری و در نهایت سلامت شهروندان بیش از پیش ایفا کند.

کد خبر 419089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.