روایت های کودکی

نشریه الکترونیکی "سروا" در پنجمین شماره خود به سراغ کودکان و نوجوانان رفته است تا روایت آنها از شهر را به قلم بیاورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارها در مورد نسبت ذهنی کودکان نوشته و گفته شده است، این بار سروا به سراغ کودکان و نوجوانان رفته است تا روایت آنها از شهر را به قلم بیاورد. در این شماره سعی کردیم تا با توجه به دنیای ذهنی کودکان و تفاوت روایت هایی که وجود دارد، پیچ و خم های فکری که شامل نسبت کودکان با شهرها، نوجوانان در بستر اتفاقات و... می شود را مورد بررسی قرار دهیم و در این راه از داستان های گوناگونی کمک گرفتیم.

از سوی دیگر مقالات و داستان ها و به ویژه ترجمه های خوبی نیز برای ما ارسال شد که در این شماره منتشر شده اند، با تغییراتی که در ساز و کار فراخوان قرار می گیرد و ارتباطی که با انجمن ها در حال برقراری است نیز در شماره های آینده این بخش با قوت و قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

فیلسوفان از تجربه های ویران کودکی صحبت کرده اند و ادبیات جایگاهی است برای آنکه تجربه کودکی را بیش از پیش بشناسیم و به این فکر کنیم که تجربه کودکی برای نسل آینده ما باید به چه صورتی باشد و چه نتایجی در برخواهد داشت؟ بنابراین بهتر است آنچه در مورد کودکان و نوجوانان ساده می دانیم، پیچیده بیانگاریم تا این بار از زاویه ای دیگر آنها را درک کنیم.

 در پنجمین شماره سروا می توانید مقاله هایی با موضوعاتی همچون "پایانِ اندوهبار کودکی در داستانِ «مردِ خندان»"، "سفری در شهر با بند انگشتی"، "محله سه پیج"، "در خیابانی که تو زندگی می کنی"، "سقوط در دریای تاریکی"، "از عشق پروانه"، "کودکان پادشاهان شهرهای فردا" را بخوانید.

پنجمین شماره دوماهنامه تخصصی ادبیات داستانی را می توانید از اینجا دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 419082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.