۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
بازیافت؛ راه جدید مقابله با کرونا

طراحانی در بسیاری از کشورهای جهان در راستای مبارزه با ویروس کرونا از مواد پلاستیکی بازیافتی برای ساخت تجهیزات ضروری بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از گروه‌های طراحی در کشورهایی نظیر آلمان، اسپانیا، یونان، استرالیا و سوئیس که در مراکز کاری خود مجهز به دستگاه‌های منبع آزاد هستند از پسماندهای پلاستیکی برای ساخت تجهیزاتی نظیر شیلدهای محافظ صورت، ماسک‌هایی برای دستگاه‌های تنفسی و دستگیره‌های در بهره گرفته‌اند.

این دستگیره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ است که به کاربر امکان باز کردن درها، بدون لمس دستگیره را می‌دهد. تجهیزات ایمنی حاصل به مراکز درمانی فرستاده می‌شود تا پرسنل درمانی با استفاده از آن از تماس با ویروس خطرناک کرونا در امان بمانند.

دستگاه‌های منبع آزاد با سرعتی ۷۰ برابر بالاتر از سیستم پرینت سه بعدی، مواد پلاستیکی را به تجهیزات ایمنی تبدیل می‌کند. در آلمان یکی از ورکشاپ‌های بازیافت مواد زائد قرار است به زودی با استفاده از دستگاه‌های خود تعداد ۲۰ هزار ماسک و حفاظ صورت تولید کند و آن‌ها را در اختیار دولت قرار دهد تا بین بیمارستان‌ها عرضه شود. سازنده اتریشی دستگاه‌های فوق نیز قول داده است به زودی دستگاه‌های جدیدی برای سرعت بخشیدن به انجام پروژه‌های مشابه تولید و به نقاط مختلف جهان ارسال کند تا تولید تجهیزات ایمنی با استفاده از مواد پلاستیکی زائد به میزان انبوه انجام شود.

از آن‌جا که ویروس کرونا روی سطوح مختلف می‌تواند برای چندین ساعت زنده بماند، بنابراین امکان تماس افراد با این سطوح و آلوده شدن به کووید-۱۹ وجود دارد. به همین دلیل، گروهی از مردم یونان نیز با همکاری کارکنان شرکت‌های تولید پلاستیک در یونان دستگیره‌هایی تولید کرده‌اند که با نصب روی دستگیره اصلی، امکان باز کردن در بدون تماس با آن را فراهم می‌آورد.  

طراحان و گروه‌های مردمی به منظور تولید تجهیزات ایمنی از مواد پلاستیکی نهایت دقت را برای رعایت اصول بهداشتی بکار می‌گیرند؛ این مواد پس از شستشو با مواد ضدعفونی، در دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس ذوب و سپس جهت ساخت وسایل کاربردی برای مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از تولید تجهیزات نیز کارکنان موظفند با رعایت کامل بهداشت مراحل بسته‌بندی و توزیع را انجام دهند.

کد خبر 419075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.