حسناتی: ستادهای مردمی مقابله با کرونا و کمک مومنانه در کنار هم فعالیت خواهند کرد

امام جمعه نجف‌آباد گفت: در مقطع زمانی تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا، عمده نیاز کشور مسائل بهداشتی بود و در حال حاضر اولویت ما رسیدگی به معیشت خانوارهای ضعیف است. طبق هماهنگی‌ها این دو ستاد در کنار هم کار را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسناتی که به تازگی دوران نقاهت کرونا را پشت سر گذاشته در نشست خبری تشکیل ستاد مردمی کمک مومنانه شهرستان با اعلام این مطلب که ستادهای مردمی مقابله با کرونا و کمک مومنانه در کنار هم فعالیت خواهند کرد افزود: ورود رهبری به موضوع زمینه‌ساز هماهنگی کامل مجموعه‌های مختلف شد و در ادامه نیز همکاری بی‌نظیر و باورنکردنی مردم، امکان مدیریت این بحران را فراهم آورد.

وی وقوع شرایط سخت و بلایای جمعی را زمینه‌ای برای امتحان‌های الهی، بیدار شدن انسان‌ها و زمینه‌ساز بروز توانمندی‌های مختلف دانست و گفت: مردم با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و علی‌رغم ناامیدیشان به رونق کسب و کارها در شب عید برای جبران بخشی از معضلات طول سال، نهایت همکاری را با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند و این نشانه‌ای است برای مسئولان که اگر صادقانه عمل کنند، جامعه نیز آماده هرگونه همراهی در مسیر رسیدن به زندگی بهتر است.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به پیشرو بودن شهرستان نجف‌آباد در زمینه‌های مختلف، گفت: حدود یک هفته قبل از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، دستگاه‌های متولی به همراه خیریه‌ها، موکب‌ها و دیگر مجموعه‌های فعال، طی نشستی اولین هماهنگی‌ها برای کمک به آسیب دیدگان شرایط اخیر را شروع کرده بودند که با دستور حضرت آقا این موضوع تسریع شد و در حال حاضر با هدف هماهنگی بیشتر و حذف موازی‌کاری‌های احتمالی، ستاد مرکزی "کمک مومنانه" شهرستان در دبیرستان آیت الله ایزدی در خیابان فرخی تشکیل شده است.

حسناتی ضمن تشکر از فعالیت‌های بسیار خوب ستاد مردمی مقابله با کرونا، کارکرد ستاد کمک مومنانه را تسهیل کننده دانست و گفت: در مقطع زمانی تشکیل این ستاد مردمی، عمده نیاز کشور مسائل بهداشتی بود و در حال حاضر اولویت ما رسیدگی به معیشت خانوارهای ضعیف است. با هماهنگی‌های صورت گرفته این دو ستاد در کنار هم کار را ادامه خواهند داد.

جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها باید کریمانه باشد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نقاط مختلف شهرستان و امکان فعال شدن این پایگاه‌ها در تمامی مساجد، اظهار کرد: تمامی مراحل جمع‌آوری، شناسایی آسیب‌دیدگان و ارائه کمک‌ها باید کریمانه و با حفظ آبرو و شان افراد باشد. نمی‌خواهیم کمک‌ها را از هر کسی و به هر قیمتی دریافت کنیم.

امام جمعه نجف‌آباد ضمن دعوت از عموم مردم برای اصلاح برخی رویه‌های غلط در دادن افطاری‌ و ادای نذر، گفت: برخی کسبه و تولید کنندگان که روزگاری چندین شغل ایجاد کرده بودند، امروز در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند و مشکل این گروه با دادن بسته های غذایی نه تنها حل نمی‌شود، بلکه تشدید خواهد شد. در این گونه موارد نیازمند اقدام عاجل دولت و مجلس در موضوعاتی مانند امهال تسهیلات، مالیات و بیمه هستیم.

حسناتی با اظهار امیدواری برای ورود قوی‌تر صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان به عرصه کمک به مشاغل آسیب‌دیده، تصریح کرد: نیازها فقط به مسائل مادی منحصر نمی‌شود و در موضوع امنیت روانی نیز جامعه نیازمند کمک بیشتر روان‌شناسان و فعالان فضای مجازی است.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از توان اجرایی و مدیریتی جوانان در این عرصه و اظهار امیدواری برای کاهش تدریجی مشکلات و برپایی جشن غلبه بر کرونا و تبعات اقتصادی آن در عید فطر، گفت: تمامی این اقدامات، نافی مسئولیت دستگاه‌های مختلف نبوده و قرار نیست هیچ زمانی جلوی حرکت‌های خودجوش مردمی گرفته شود.

تاکید بر مستندسازی فعالیت‌ها، اهمیت حفظ اشتغال‌های موجود و ایجاد فرصت‌های جدید با کمک خیرین، اولویت شناسایی و رسیدگی به آسیب دیدگان با محوریت مجموعه‌های خانوادگی و محله‌ای و تصمیم در خصوص ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان براساس شرایط و ابلاغ‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، دیگر مطالب مورد اشاره حسناتی در این نشست خبری بود.

کد خبر 419066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.