احداث شهرک مشاغل فنی و مشاغل مزاحم شهری یزد

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد گفت: مشاغل مزاحم شهری تا سال ۱۴۰۰ به خارج از شهر و شهرک‌های مخصوص منتقل می‌شوند.

محمدرضا دشتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند، اظهار کرد: دسته اول مشاغل سبز نام دارند که الزاما باید در شهر فعالیت کنند و مزاحمتی ندارند گروه دوم مشاغل زرد هستند که امکان مزاحمت از طریق ایجاد آلودگی صوتی برای مردم وجود دارد، اما وجود این مشاغل هم در شهر الزامی است.

وی افزود: دسته سوم مشاغل را مشاعل نارنجی عنوان کرد و گفت: برخی از مشاغل جزو نیاز ضروری و مداوم مردم نیست و با ایجاد آلودگی صوتی مزاحمت نیز دارند مشاغلی مانند صافکاری و در و پنجره سازی که باید خارج از شهر، اما در نزدیکی شهرها ایجاد شوند.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با بیان اینکه چهار هزار شغل جزو مشاغل مزاحم شهری در شهر است، گفت: مشاغل دسته چهارم یا گروه قرمز مانند دامداری و سنگ بری و کوره های آجرپزی است که نباید به شهرها نزدیک باشند و با همتی که انجام شد سال های گذشته توانستیم محل فعالیت این مشاغل را به خارج از شهر منتقل کنیم.

دشتی افزود: این سازمان در دستور کار دارد تا هر خیابان را با کمک اصناف و اتحادیه ها به یک صنف از دسته صنوف سبز اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: اولویت سازمان بر اصلاح روند کاری مشاغل گروه زرد و نارنجی است تا مزاحمتی برای مردم شهر ایجاد نکنند و در همین راستا شهرک مشاغل فنی را ایجاد کردیم.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با بیان این که شهروندان می توانند از اول اردیبهشت برای دریافت اسناد مزایده زمین‌های این شهرک مراجعه کنند، گفت: به زودی با برگزاری مزایده ۴۳ قطعه زمین، این مشاغل صاحب مکان خواهند شد و خارج از شهر در شهرک مشاغل فنی مشغول می‌شوند.

دشتی استقبال مردم از این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: پنج ماه گذشته ۱۶۰ مورد زمین واگذار شد و به سمتی حرکت می کنیم که شهرک مشاغل فنی در سال ۱۴۰۰ کاملا تکمیل و پویا فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به طرح توسعه مشاغل گفت: ۴۵ قطعه زمین به سازمان اختصاص یافته و پیش بینی می شود بتوانیم هزار واحد ساماندهی کنیم به نحوی که هر خیابانی برای یک شغل در نظر گرفته شود که از خردادماه آماده سازی آغاز خواهد شد.

وی افزود: دو زمین پشت کارخانه فولاد یزد و یک زمین کنار پایانه باربری برای ایجاد شهرک سنگ در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود یک هزار و ۱۰۰ واحد قابل راه اندازی است و اول خرداد واگذاری زمین انجام می شود.

دشتی با بیان اینکه طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مشاغلی که مزاحمت بهداشتی و زیست محیطی دارند ساماندهی می شوند، گفت: در حال حاضر به شکایت های مردم مبنی بر مزاحمت برخی صنوف خاص کمتر از یک هفته رسیدگی می شود تا شهرک های نامبرده شده آماده سازی و واگذار شوند و مشاغل مزاحم شهری به خارج از شهر منتقل شوند.

کد خبر 419063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    حرف بیخود میزنن 6ماهه شکایت کردم زنگ میزنم میپیچونن خسته کردن مارو خدا ازشون نگذره که اینقدر سازمان و دفتر بیخود ایجاد میکنن بدون کوچکترین بازده ای الکی میخوان فقط امار بدن