۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
این ساعت عفونت بدن را تشخیص می‌دهد

چند شرکت فناوری تصمیم گرفتند ساعت هوشمندی طراحی کنند که قادر است عفونت بدن کاربران را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که می‌دانیم ساعت‌های هوشمند کاربردهای زیادی در زندگی روزانه افراد دارند و با گذر زمان به کاربردهای آن‌ها اضافه می‌شود. پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، موضوع سلامت عمومی و بیماری‌های همه گیر، بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفت. محققان شرکت‌های فناوری فیت بیت و اسکریپس با همکاری پژوهشگران دانشگاه استنفورد در حال طراحی و تولید ساعت هوشمندی هستند که بتواند عفونت موجود در بدن کاربران را تشخیص دهد.

تشخیص به موقع بیماری کووید-۱۹، می‌تواند فرد را آماده اقدامات پیشگیرانه کند تا قبل از اینکه دیر شود اقدام به قرنطینه کرده و تماس خود را با اطرافیان قطع کند. در این صورت از شیوع هر چه بیشتر این بیماری پیشگیری می‌شود. استفاده از ساعت هوشمند که قرار است توسط شرکت‌های مذکور تولید شود، می‌تواند قبل از ظهور نشانه‌های بیماری در بدن فرد مبتلا و قبل از این که وضعیت بیمار حاد شود، وجود عفونت را در بدن او هشدار دهد.  

این ساعت قرار است در آینده به الگوریتم‌هایی مجهز شود که با بررسی ضربان قلب، دمای بدن و دیگر نشانه‌ها می‌تواند تشخیص دهد که آیا سیستم ایمنی بدن فرد در حال مقابله با عفونت‌های خطرناک است یا خیر. اگر این ساعت هوشمند با بررسی علائم ذکر شده، تشخیص دهد عفونت در بدن کاربر در حال افزایش است، به کاربر هشدار می‌دهد؛ در حال حاضر محققان در حال بررسی الگوریتم مورد نظر روی هزار ساعت شرکت فیت بیت هستند.

کد خبر 419052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.