۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
 تشخیص کرونا توسط بیماران!

روش جدید تشخیص بیماری کرونا می‌تواند امکان تشخیص راحت و بی‌خطر این بیماری را برای افراد مشکوک به کووید-۱۹ فراهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا در سراسر جهان باعث شده است محققان و دانشمندان به دنبال راه‌های سریع و بی‌خطر تشخیص این بیماری باشند تا مانع شیوع هر چه بیشتر آن شوند. در حال حاضر، یکی از مشکلات اصلی کشورهای درگیر شیوع این بیماری، کمبود کیت‌های آزمایش کووید-۱۹ است. به گفته متخصصان تا چندین روز قبل از بروز هر نوع علائمی مانند تب، سرفه خشک و درد عضلانی، احتمال انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا به افراد سالم وجود دارد.

علاوه بر این، حتی افراد آلوده به این ویروس نیز ممکن است هیچ نشانه‌ای از بیماری از خود بروز ندهند، اما باز هم ناقل این بیماری باشند. بنابراین بدون انجام آزمایش به منظور تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا، افراد مبتلای زیادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و سلامتی دیگر آن را نیز به خطر می‌اندازند. همچنین تست‌های انجام شده توسط پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ممکن است آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهد.

روش جدید که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است، امکان تشخیص راحت و بی خطر را برای افراد مشکوک به کرونا فراهم می‌کند؛ این روش توسط پژوهشگران آزمایشگاه "RUCDR" و تحت نظارت دانشگاه نیوجرسی آمریکا ابداع شده است. در شیوه جدید خود افراد قادر به جمع کردن نمونه‌های بزاق خود بوده  و دیگر نیازی نیست که کادر درمانی این نمونه‌ها را جمع‌آوری کنند. به این ترتیب، در مصرف لوازمی مانند دستکش محافظتی، عینک، محافظ صورت و ماسک که حین نمونه‌برداری از آن استفاده می‌شود، صرفه جویی خواهد شد.

انجام دادن این آزمایش بسیار ساده و راحت است و خطر ابتلای کادر درمانی به این بیماری را حین گرفتن نمونه آزمایش‌ افراد کاهش می‌دهد. استفاده از این روش در پایگاه تست کووید-۱۹ در نیوجرسی شروع شده و در حال حاضر نمونه برداری و تشخیص بیماری بر عهده دانشمندان آزمایشگاه RUCDR است؛ این روش در صورت موفقیت‌آمیز بودن، به صورت وسیع توسط خود افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 419051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.