۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کودکستان دوستدار محیط زیست

در وین، شهری واقع در استان نه‌آن ویتنام، کودکستانی دوستدار محیط زیست ایجاد شده که در آن فضاهای مختلف برای برانگیختن حس کنجکاوی، یادگیری مبتنی بر فعالیت و تعامل با طبیعت در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کودکستان جدید وین از سه ساختمان سه طبقه با نمای نیم‌دایره تشکیل شده است که از طریق پل‌هایی به هم وصل می‌شوند. در مسیر بین این پل‌ها، فضاهایی جذاب تعبیه شده است که کودکان را در حین عبور از آن به بازیگوشی‌ ترغیب می‌کند. این کودکستان در مقابل دریاچه بزرگ شهر احداث شده است و کودکان را با طبیعت پیوند می‌دهد.

معماران ویتنامی به منظور ایجاد هماهنگی بین کودکستان جدید وین و چشم‌انداز قوسی دریاچه مقابل، نمای سازه‌ها را نیم‌دایره‌ای طراحی کرده‌اند. علاوه بر این، پنجره‌های دایره‌ای شکل دیوارهای کودکستان امکان تماشای چشم‌اندازهای اطراف تا فاصله‌های بسیار دور را فراهم می‌آورد زیرا این پنجره‌های دایره‌ای، رنگی و در اندازه و ارتفاعات متفاوت طراحی شده است تا تمام کودکان در سنین و قدهای مختلف بتوانند از طریق آن‌ها بر فضای خارج از ساختمان دید داشته باشند.

ساختمان‌های کودکستان جدید وین هر کدام دارای یک محوطه باز بدون سقف بزرگ است که متفاوت با دیگری طراحی شده است تا کودکان را به طریقی متفاوت سرگرم کند. علاوه بر این، فضایی سرسبز این ساختمان‌ها را به هم پیوند می‌دهد و کودکان را به کاوش در مورد طبیعت دعوت می‌کند. معماران تلاش کرده‌اند پنج عنصر طبیعی یعنی آب، خاک، آتش، فلز و چوب را در کنار هم در ساخت این ساختمان‌ها بکار گیرند تا از این طریق کودکان را با دنیای اطراف خود پیوند دهند. وجود یک استخر شنا، زمین‌های بازی و یک مرکز ورزشی در کودکستان وین، بچه‌ها را به انجام فعالیت‌های بدنی ترغیب می‌کند و سبک زندگی پایدار را بین آن‌ها ترویج می‌دهد.

معماران تلاش کرده‌اند اصول اولیه طراحی نظیر اشکال هندسی، خطوط معماری ساده، رنگ‌های اصلی و نماهای متفاوت را در ساخت کودکستان دوستدار محیط زیست پیاده کنند تا فضایی ایجاد کنند که در آن مربیان به گونه‌ای سرگرم‌کننده و متفاوت با مهد کودک‌های معمولی، کودکان را به یادگیری دعوت کنند. طراحی منحصر به فرد کودکستان جدید بچه‌ها را به سمت اکتشاف، کنجکاوی و تعامل با طبیعت سوق می‌دهد.

کد خبر 419036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.