فعالیت مراکز خرید و فروش ضایعات در شهرکرد ممنوع است

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به با فعالیت انبارهای ضایعات برای خرید و فروش زباله‌های خانگی در ایام شیوع کرونا ویروس، گفت: فعالیت تمامی مراکز خرید و فروش زباله و ضایعات در شرایط فعلی ممنوع است.

به گزارش ایمنا، مصطفی جعفری با اشاره به نحوه دفن پسماندهای عفونی و خانگی در ایام شیوع کرونا ویروس در شهرکرد، اظهار کرد: پوشش زباله‌های خانگی در سایت‌های دفن پسماند به محض ورود خودروهای حامل زباله به سایت به صورت آنی انجام می‌شود.

وی افزود: زباله‌های خانگی با توجه به حجم بالا و نبود دستگاه‌های بی‌خطرساز مخصوص زباله (اتوکلاو) این زباله‌ها با آهک پوشش داده می‌شوند و زیر حدود دو متر خاک دفن و سپس آهک پاشی می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد  با اشاره به دفن زباله‌های عفونی، ادامه داد: دو شرکت در این خصوص برای دفن زباله‌های عفونی با مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند که زباله‌های عفونی پرتودهی و آتوکلاو می‌شوند و پس از بی‌خطرسازی در ترانشه‌های مخصوص سایت دفن پسماند با نظارت مرکز بهداشت دفن می‌شود.

جعفری با اشاره به معضل زباله‌گردها در سطح شهر و خطرات این موضوع در ایام شیوع کرونا ویروس، خاطرنشان کرد: موضوع زباله‌گردها یکی از معضلات شهری محسوب می‌شود که این مسئله ممکن است در این ایام خطرآفرین باشد، بنابراین برخورد با این افراد با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، دستگاه قضایی و فرمانداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود زباله‌گردها به سایت دفن پسماند تمام راه‌های ورودی اصلی و فرعی به این مکان مسدود شده است و زباله‌ها در کمترین زمان ممکن دفن  و روی آن‌ها با آهک پوشش داده می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد  با اشاره به فعالیت انبارهای ضایعات برای خرید و فروش زباله‌های خانگی در ایام شیوع کرونا، یادآور شد: فعالیت تمامی مراکز خرید و فروش زباله و ضایعات در شرایط فعلی در کلان شهرها ممنوع است، لیست ۲۳ مرکز خرید و فروش ضایعات در شهرکرد تهیه و جهت انجام اقدامات لازم به فرمانداری ارسال شده است.

کد خبر 419026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.