انجام بیش از ۱۲ هزار عملیات توسط آتش نشانان شیرازی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار و ۶۶۲ مورد عملیات توسط آتش نشانان صورت گرفته که از این تعداد چهار هزار و ۵۹۶ مورد عملیات اطفاء حریق ، پنج هزار و ۲۷۰ مورد امداد و نجات و تعداد دو هزار و ۷۹۶ مورد مربوط به امدادرسانی به حیات وحش است.

محمدهادی قانع در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه علاوه بر عملیات‌های انجام شده، در بخش ایمنی و آموزش نیز فعالیت‌هایی انجام شده است، اظهار کرد: دومین جشنواره بزرگ شهر ایمن با محوریت مجتمع های مسکونی در سال گذشته برگزار شد و تعداد هفت هزار بازدید از اماکن اداری، تجاری و مجتمع های مسکونی با کمک آتش نشانان داوطلب توسط سازمان آتش نشانی انجام شده است که در مجموع ۱۶۴ مورد اخطار ناایمن بودن صادر شده که شامل مجتمع های تجاری ۹۵ مورد، مجتمع های اقامتی ۳۱ مورد و جایگاه های سوخت ۳۸ مورد است.

وی گفت: سال گذشته در بحث آموزش‌های درون سازمانی نیز همایش‌ها و سمینارهای ملی نظیر همایش ملی لجستیک و رفتار شناسی حریق را برگزار کردیم و موفق شده ایم ۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر ساعت دوره آموزشی را برای پرسنل خود برگزار کنیم.

مدیرعامل آتش نشانی شیراز افزود: در سال ۹۸ کارشناسان سازمان آتش نشانی در مجموع سه هزار و ۹۴۰ صدور پایان‌کار، عدم خلاف استعلام و پروانه ساختمانی را انجام داده اند.

قانع ادامه داد: اصل مهم در جلوگیری از حوادث پیشگیری و رعایت موارد ایمنی است که با در نظر گرفتن و اهمیت آن امیدواریم شاهد کمترین آمار حوادث در سال جدید باشیم.

کد خبر 419024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.