انجام بیش از ۲ هزار ماموریت امداد و نجات کوهستانی در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام دو هزار و ۳۳۲ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با کوهستان در سال ۹۸ در سطح کشور خبر داد و گفت: این تعداد ماموریت امدادرسانی برای نجات جان کوهنوردان و دوستداران ورزش کوهنوردی در ارتفاعات رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ داشته است.

به گزارش ایمنا، مرتضی سلیمی با اعلام این آمار، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ و با تلاش نجاتگران گروه های تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در سطح کشور دو هزار و ۴۲۰ نفر از حادثه دیدگان در حوادث مرتبط با کوهستان نجات یافته، ۶۴۹ نفر از مصدوم این حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و به ۳۲۸ نفر از حادثه دیدگان خدمات سرپایی ارایه شده است.

وی ادامه داد: این امدادرسانی شامل انجام خدمات جستجو و نجات در کوهستان، انتقال کوهنوردان گرفتار به مناطق امن، ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه و نظایر آن بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: پایین بودن سطح آموزش، به همراه نداشتن تجهیزات مناسب کوهنوردی، بی‌توجهی به شرایط جوی در ارتفاعات، نداشتن شناخت مناسب از مسیر و ضعف جسمانی را علل اصلی حوادث مرتبط با کوهستان عنوان کرد.

سلیمی تصریح کرد: نجاتگران گروه های تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در مواردی همچون اِدم ریوی (تجمع آب میان بافتی در ریه)، اِدم مغزی (تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز)، سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.

وی درباره امداد رسانی به کوهنوردان مصدوم به ایرنا گفته است این گروه های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی مانند سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش، صاعقه و جستجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نجات فنی (Technical Rescue)، بقا در کوهستان (Mountain Survival )، جستجو در کوهستان (Mountain Search)، نجات شخص در کوهستان (MountainselfRescue) و حالت تعادل در ارتفاعات کوهستانی (spanish pendulum) را از دیگر ویژگی های این گروه های تخصصی امداد و نجات در کوهستان بیان کرد.

وی از تمامی کوهنوردان و دیگر شهروندان دوستدار ورزش و کوهپیمایی در زیبایی ها ارتفاعات کوهستانی خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث کوهستان حتی بدون داشتن سیم کارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 418993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.