۵۴ هزار پایگاه بسیج برای رزمایش کمک مؤمنانه فعالیت می‌کنند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحد و مراکز زیرپوشش این سازمان در کشور کلید خورده است.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر روز چهارشنبه با بیان اینکه مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحد و مراکز زیر پوشش این سازمان در کشور کلید خورده است، اظهار کرد: این رزمایش براساس فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مساوات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، فقرا و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا شکل گرفته است.

وی افزود: رزمایش کمک مومنانه برای به صحنه آوردن کمک‌های مومنانه مردم در جهت حمایت از نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای جبران بخشی از خسارت این بیماری بسیج شده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن اشاره به اهمیت جهت‌دهی، هماهنگی و تعامل با تمامی نهادهای حمایتی، خاطرنشان کرد: این اقدام بسیج باعث می‌شود در بحث جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم تقسیم کار و تعیین محدوده‌ها با تعامل و هماهنگی خیلی بهتری صورت گیرد.

سپهر افزود: بسیج براساس نیازهایی که مردم دارند نه تنها در عرصه کمک به نیازمندان بلکه در عرصه‌های دیگر مثل غربالگری، کمک به توزیع اقلام بهداشتی، کمک به تولید داروها و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا و بسیاری موارد دیگر ورود پیدا کرده است.

وی گفت: سازمان بسیج مستضعفین در قالب این پویش مردمی ابتدا به دنبال شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی برای افراد نیازمند و آبرومند در جامعه است؛ چرا که امکان دارد این بیماری زمان بر باشد و جهادگران و بسیجیان ماه‌های بیشتری در خدمت نیازمندان باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: توزیع عادلانه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان به تناسب نیاز و میزان آسیب‌های وارده در اثر کرونا، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی بسیج و نهادهای حمایتی و تعامل با آنها، فعال‌سازی تمامی نیکوکاران و هیات‌های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، اقدامات رسانه‌ای و تبلیغات محیطی از آخرین و بهترین فعالیت‌ها این پویش مردمی از دیگر اقدامات است.

سپهر افزود: همچنین استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بسیج، پوشش خبری، مصاحبه، معرفی الگوهای برتر به جامعه، ایجاد اتاق رصد، پایش و جمع‌آوری گزارش‌های مردمی، ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌ها و اقدامات رزمایش به مردم، معرفی سوژه‌ها به صدا و سیما، ایجاد انضباط مالی برای همه نهادهای حمایتی با هدف در جریان قرار گرفتن مردم نیز از آخرین و بهترین فعالیت‌ها این پویش مردمی از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه خطاب به تمامی آحاد جامعه یادآور شد: افرادی که ایده‌های خوبی برای کمک به نیازمندان دارند این ایده‌ها را به سازمان بسیج ارائه کنند تا در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 418988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.