رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران در تشخیص کرونا + فیلم

فرمانده کل سپاه پاسداران از دستاورد جدیدی در زمینه مقابله با کرونا رونمایی کرد که می‌تواند در زمان پنج ثانیه نقاط آلوده را کشف و شناسایی کند.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر حسین سلامی روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از دستگاه جدید تشخیص ویروس کرونا توسط بسیجیان دانشمند گفت: این دستاورد یک پدیده علمی و فناوری نوظهور و منحصر به فردی است که بعد از شیوع کرونا در کشور توسط بسیجیان دانشمند و با اخلاص این پدیده توسعه پیدا کرد.

وی افزود: اساس آن این است که با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی استفاده از ویروس دوقطبی که داخل این دستگاه تعبیه می‌شود، هر نقطه ای از محیط تا شعاع صدمتر که آلوده باشد آنتن این دستگاه در مقابل آن قرار می‌گیرد و در عرض ۵ ثانیه موفق می شود که نقطه آلوده را کشف کند.

فرمانده کل سپاه گفت: این دستگاه نیاز به خون‌گیری ندارد و از راه دور انجام و هوشمندانه عمل می‌کند یعنی برای غربالگیری انبوه استفاده می‌شود و سطوح آلوده و افرادی را که آلوده هستند را کاملا تشخیص می‌دهد و در عین حال برای ضدعفونی‌های هوشمند هم پاسخ می‌دهد که بی‌جهت نقاط غیرآلوده ضدعفونی نشود.

سلامی یادآور شد: این یک پدیده علمی شگفت انگیز است و در بیمارستان‌های مختلف تست شده و بیش از ۸۰ درصد دقت و صحت آن جواب داده است و مبنای خیلی خوبی برای هر نوع ویروسی خواهد بود.

این رونمایی با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

کد خبر 418971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.