۶۰۰ راننده در قزوین امکان دریافت بیمه بیکاری ندارند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: ۶۰۰ راننده بخش خصوصی در شهر قزوین به دلیل نداشتن بیمه، امکان دریافت بیمه بیکاری ندارند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا، محمد حسن ایرانخواه اظهار کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در شهر قزوین برای جابه جایی روزانه ۱۲۰ هزار نفر فعالیت می‌کردند.

وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا از اول اسفندماه با سیاست استانداری و نگاه دولت، حجم جابه جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی قزوین آهسته آهسته کم شد و تا ۱۵ فرورین به ۱۰ هزار نفر در روز رسید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: در این مدت تمامی رانندگان ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین پشت فرمان بوده و برای خدمت رسانی به شهروندان حضور داشته‌اند.

ایرانخواه افزود: این رانندگان متاسفانه به دلیل نداشتن بیمه و پرداخت نکردن سه درصد بیمه بیکاری از اول اسفند تا امروز حقوقی دریافت نکرده‌اند و با مشکلات عدیده‌ای برای امرار معاش و گذران زندگی خود مواجه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان مشغول در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین به دو دسته دولتی و بخش خصوصی تقسیم می‌شوند و رانندگان فعال در بخش خصوصی عین رانندگان تاکسیرانی به صورت آزاد مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: این رانندگان تنها می‌توانند از بیمه بازنشستگی و درمان استفاده کنند و امکان استفاده از بیمه بیکاری برای آنها در قانون دیده نشده است.

وی افزود: ۷۰۰ هزار نفر شامل ۳۳۰ هزار راننده تاکسی و ۳۷۰ هزار راننده اتوبوس در سطح کشور فاقد بیمه و دارای این مشکل هستند و باید به عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای حمایت از آنها اقدام جدی انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 418959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.