بخش‌های آزادسازی شده صحرای پرتمان تبدیل به پارک می‌شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای صحرای پرتمان طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که مهمترین آن براساس طرح جامع شهری احداث پارک است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضاهای سبز باید در مناطق حاشیه شهر از جمله صحرای پرتمان ایجاد و گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بخش‌های تملک و آزادسازی شده صحرای پرتمان در منطقه هشت به پارک تبدیل می‌شود، افزود: در بخش‌هایی از صحرای پرتمان که به پارک تبدیل شده، کاشت درخت انجام شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری به صورت پارک محلی در جای جای صحرای پرتمان انجام خواهد شد، البته بیش از ۱۰ هکتار باید آزادسازی شود که در حال حاضر دو هکتار آن آزادسازی شده است.

وی تاکید کرد: زمین‌هایی که در صحرای پرتمان با صرف اعتبار قابل توجه تملک می‌شود، به پارک‌های محله‌ای یا همسایگی براساس متراژ تبدیل خواهد شد، البته در مناطقی همچون دو، ۹ و ۱۴ نیز آزادسازی‌هایی برای احداث پارک در حال انجام است.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به ادامه توسعه پارک مهر، اظهار کرد: توسعه پارک مهر تا کوه آتشگاه ادامه خواهد یافت به طوری که اطراف کوه آتشگاه پارک می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد بام سبز بر پشت بام برخی از ساختمان‌های شهر، تصریح کرد: در مناطقی که زمین‌هایی برای تملک وجود دارد، احداث پارک و در سایر مناطق که زمین کمتری دارند با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری برنامه ریزی برای احداث بام سبز با دستورالعمل مشخص انجام شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده قول اولیه احداث ۱۰ هکتار بام سبز در شهر گرفته شده تا روی بعضی از ساختمان‌های دارای ارتفاع زیاد و با الگو و شیوه متفاوت، توسط شهروندان انجام شود.

وی افزود: در بخش توسعه جنگل کاری نیز با اداره مناطق طبیعی هماهنگی لازم شده تا کاشت درخت در عرصه ۵۳ هکتاری منابع طبیعی پشت شهرک پرتو واقع در منطقه دو انجام شود.

کد خبر 418934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.