تخصیص اعتبار ۳۸هزارمیلیارد ریالی برای نجات گردشگری ضروری است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در صورت تخصیص پیدا نکردن ۳۸هزارمیلیارد ریال اعتبار برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به گردشگری در اسفند و فروردین، شاهد سیل عظیمی از بیکاری در سال جهش تولید خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر مونسان گفت: شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در حال واردکردن ضربات سختی بر پیکره اقتصاد و صنعت گردشگری است، صنعت سفر و گردشگری یک فعالیت مهم اقتصادی در بسیاری از کشورها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

او افزود: این صنعت یکی از صنایع رو به رشد است که تأثیر اقتصادی بالقوه و بالفعل آن بر اقتصاد کشورها ازجمله تولید، مصرف، سرمایه‌گذاری و اشتغال مشهود است. کشورمان نیز با توجه به دارا بودن جاذبه‌های توریستی، ظرفیت و پتانسیل زیادی برای جذب گردشگر دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که طی چند سال اخیر برای رونق گردشگری داخلی و افزایش گردشگران خارجی در این وزارتخانه با سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که توسط بخش خصوصی انجام‌شده است، خوشبختانه شاهد رشد این صنعت بودیم اما متأسفانه ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران که اکنون موقع بهره‌برداری آن‌ها بود با تعطیلی مراکز و تأسیسات گردشگری خود آسیب زیادی ببینند.

 او بیان کرد: اگر اعتبار ۳۸هزارمیلیارد ریالی برای جبران بخش‌هایی از این آسیب‌ها را که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده، اختصاص نیابد با اثرات جبران‌ناپذیری روبرو خواهیم بود و شاهد بیکاری بیشتر و درآمد اقتصادی کمتر خواهیم بود.»

مونسان افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های گوناگونی را برای رونق دوباره صنعت گردشگری و سفر انجام داده است اما بدون تخصیص اعتبار نمی‌توان بخش‌های آسیب‌دیده از این صنعت را سرپا وزنده نگهداشت.

او تصریح کرد: صاحبان مراکز و تأسیسات گردشگری در این شرایط به وجود آمده علاقه‌ای به تعدیل نیروهای خود ندارند، اما ممکن است در صورت تخصیص پیدا نکردن اعتبار مجبور شوند بسیاری از نیروهای خود را اخراج کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود:«امیدواریم هر چه زودتر این ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود تا از همین حالا تأسیسات گردشگری بتوانند برنامه‌ریزی لازم را برای رونق دوباره این صنعت و اشتغال‌زایی بیشتر انجام دهند.

منبع: میراث آریا

کد خبر 418932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.