بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۹۹ ابلاغ شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبه شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۹۹ را به همه کارفرمایان و کارگاه های مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"ابلاغ بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۹۹

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبه شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل مزد کارگران در سال۹۹ را به کلیه کارفرمایان و کارگاه های مشمول قانون کار ابلاغ کرد .

«در اجرای ماده (۴۱) قانون کار«شورای عالی کار»با حضور نمایندگان سه گروه دولت، کارفرمایان و کارگران در جلسه ۲۰ فروردین، پس از بحث و بررسی «تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹»، با در نظر گرفتن معیارهای موضوع آن ماده و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاههای تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر را مورد تصویب قرار داد:

۱. از ابتدای سال ۱۳۹۹ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار- اعم از قرارداد دائم یا موقت- مبلغ ۶۱۱۸۰۹ ریال تعیین میشود.

از اول سال ۱۳۹۹ سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۱۵ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا - موضوع ماده ۳۶ قانون کار- به اضافه روزانه ۳۰۳۳۸ ریال به نسبت آخرین مزد در سال ۱۳۹۸ افزایش می‌یابد.

تبصره- با اعمال افزایش این بند، مزد شغل کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید روزانه از مبلغ ۶۱۱۸۰۹ ریال کمتر شود.

۲. به کارگرانی که در سال۹۹ دارای یک‌سال سابقه کار شده یا یک‌سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ ۵۸۳۳۳ ریال نیز به عنوان پایه (سنوات) پرداخت می‌شود.

تبصره ۱- پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن رقم مذکور برای گروه یک با توجه به دستورالعمل و جدول اعلامی توسط اداره کل روابط کار و جبران خدمت صورت می‌گیرد.

تبصره ۲ - به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال ۱۳۹۸، میزان مقرر در این بند یا تبصره (۱) آن، حسب مورد تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۳ - بر اساس این مصوبه و در راستای تقویت مهارت محوری و بهره‌مندی تمامی کارگران و رضایت‌ مندی کارگران با سابقه، از ابتدای سال۹۹ همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از این‌که حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه(سنوات) خواهند بود."

کد خبر 418919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.