۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
هند در مقابل کرونا کم آورد!

با شیوع ویروس کرونا در کشور هند و آلوده شدن بسیاری از مردم به آن، پیش‌بینی شده است که در صورت لغو محدودیت‌های سختگیرانه دولت بیماری کووید-۱۹ به سرعت بخش زیادی از کشور را در برگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بیست و چهارم مارس دولت هند فعالیت‌های اقتصادی با گردش مالی سه میلیارد دلاری خود را تعطیل کرد، به ادامه فعالیت‌ها در مراکز تجاری خاتمه داد و بیش از یک میلیارد جمعیت کشور را مجبور کرد به مدت سه هفته در خانه‌هایشان بمانند. تمام سفرهای هوایی و زمینی نیز به بعد از طی شدن دوره سه هفته‌ای موکول شد و به شهروندان اجازه تردد در خیابان‌های شهر از طریق خودرو نیز داده نشد.

اگرچه به دلیل کم‌کاری مقامات رسمی و پرسنل درمانی در انجام آزمایشات مربوط به ویروس کرونا هنوز آمار قطعی از تعداد افراد آلوده وجود ندارد، با این حال گزارشات حاکی است که تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از هندی‌ها به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۵۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شرایط زندگی و امکانات کشور هند به گونه‌ای است که در صورت لغو محدودیت‌های اعمال شده، ویروس کرونا همانند یک بمب در تمام منطقه‌های پرجمعیت کشور منفجر شود.

گزارشات ارائه شده در چند روز اخیر نشان داده است که ویروس کرونا در حدود ۳۰۰ منطقه از کشور هند گسترش یافته است که البته روزانه تعداد مناطقی که به این ویروس آلوده می‌شود افزایش می‌یابد. مردم در بسیاری از محله‌های فقیرنشین هند با برگزاری تجمع‌های خیابانی از دولت خود خواسته‌اند محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را بر این مناطق اعمال کند تا از انتشار کرونا در میان مردم پیشگیری شود.

شرایط کشور هند با سایر نقاط جهان متفاوت است و تقریبا با قاره آفریقا یکسان است؛ جمعیت زیادی از مردم این کشور زاغه نشین هستند و به اندازه کافی به آب سالم و امکانات بهداشتی دسترسی ندارند. سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در هند تنها یک سرنوشت مشخص را برای مردمانش رقم خواهد زد؛ کووید-۱۹ به زودی تمام مناطق پرجمعیت و فقیر نشین هند را به خود آلوده می‌کند و اثراتی جبران‌ناپذیر در اقتصاد بر جای خواهد گذاشت. 

پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا در هند

بدون شک تعطیلی تمام بنگاه‌های اقتصادی و مراکز تجاری به مدت سه هفته در کشور هند خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر اقتصاد این کشور وارد کرده است که اثرات آن به نسل‌های بعد نیز انتقال خواهد یافت. بمبئی، پایتخت مالی هند و شهرهای ایالت مهاراشترا هر روز گزارشات جدیدی از ابتلای شهروندان خود به این ویروس ارائه می‌دهند و مقامات رسمی کشور می‌گویند در صورت تداوم نیافتن محدودیت‌های سختگیرانه، ویروس کرونا به سرعت در کشور گسترش خواهد یافت و در مدت زمانی بسیار کوتاه کل کشور را به خود آلوده می‌کند. گفتنی است که دولت هند اعلام کرده است که با افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا محدودیت‌های سابق برای مدت زمان بیشتری تمدید خواهد شد که این می‌تواند اقتصاد کشور را با تهدیداتی جدی مواجه کند.

با شروع موج جدید محدودیت‌های هند، صنعت کشور که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور را بر عهده دارد، مدت زمان بیشتری فعالیت خود را متوقف خواهد کرد. علاوه بر این، متوقف شدن فعالیت‌های عمران در هند باعث بیکار شدن جمعیت زیادی از مردم هند و کارگران مهاجر خواهد شد. در این صورت، نرخ بیکاری پس از شیوع ویروس کرونا به ۲۰ درصد خواهد رسید که این امر می‌تواند زندگی بسیاری از مردم این کشور را به طور غم‌انگیزی تحت تاثیر قرار دهد. اما چاره‌ای نیست؛ رها کردن مردم به حال خود می‌تواند ویروس کرونا را با سرعتی باور نکردنی در کشور گسترش دهد که این امر می‌تواند به نابودی کامل کشور ختم شود. به همین دلیل دولت هند تصمیم گرفته است با انجام اقدامات و محدودیت‌های جدید و البته سختگیرانه‌تر از قبل، به کابوس کرونا در کشور زودتر خاتمه دهد و از این طریق جان مردم و اقتصاد کشور را نجات دهد. اقتصاددانان استدلال می‌کنند که در چنین شرایطی، بهترین راهکاری که دولت هند می‌تواند بکار گیرد، توجه به بخش کشاروزی است تا دست کم از تامین مواد غذایی لازم برای شهروندان خود مطمئن شود.

کد خبر 418904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.