همه نهادها برای رسیدگی به امور دستفروشان کمک کنند

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از نهادهای مختلف خواست به موضوع رسیدگی به امور دستفروشان ورود کرده و منابع خود را برای توزیع میان آن‌ها در اختیار شهرداری بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری در صفحه توییتر خود نوشت: "تبعات اقتصادی گسترش بیماری کرونا متوجه تمامی بخش‌ها با نسبت‌های متفاوتی است. کارگران روزمزد و دستفروشان جزو گروه‌های درمعرض خطر و بیشتر آسیب دیده این بحران هستند چرا که دستفروشی با حضور مستقیم شهروندان در شهر تعریف می‌شود.

همکاری بین نهادی می‌تواند بهبود بخش وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه باشد. نهادهایی که در ساختار بودجه‌ای کشور مستقل‌تر و از منابع ذخیره‌ای بیشتری برخوردار هستند، با همکاری شهرداری‌ها می‌توانند سیستم پرداخت هزینه کمکی راه‌ اندازی کنند.

می‌بایست منابع برای توزیع در اختیار شهرداری قرار گیرد چرا که تشخیص هویت دستفروشان از طریق شهرداری امکان پذیر است. باتوجه به اینکه دستفروشان برای مطالبه‌گری وضعیت معیشتی خود دسترسی به نهادها ندارند، شهرداری می‌تواند تسهیلگر این مسیر باشد.

همانطور که بنیاد مستضعفان این اقدام را انجام داده و منابع خود را برای توزیع در اختیار شهرداری گذاشته است. نهادهای دیگری مانند بنیاد مستضعفان می‌توانند کمک کنند و دولت نیز میبایست از طریق منابع آزاد شده خود، به صورت حمایتی به وضعیت مردم رسیدگی کند و بخش بیشتری را به لایحه‌های ضعیف‌تر جامعه از جمله همین دستفروشان اختصاص دهد.

به منظور رسیدگی به وضعیت معیشتی دستفروشان، از بین دستگاه‌های حاضر بهزیستی می‌تواند نقش موثری داشته باشد."

کد خبر 418900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.