وقتی گزینه جایگزین نیست چرا شهردار استیضاح شود؟

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: استیضاح شهردار در شرایطی مطرح شد که گزینه‌های جایگزینی وی مشخص نبودند؛ آیا به صلاح است که در این شرایط شهر را بدون شهردار کنیم؟

اکبر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جلسه اخیر شورای شهر بوشهر با موضوع تصمیم‌گیری درباره استیضاح شهردار برگزار شد، اظهار کرد: مدتی بود که تعدادی از اعضای شورا بنا بر جایگاه نظارتی خود موضوعاتی را پیرامون امور شهری خطاب به شهردار مطرح می‌کردند که نهایتا منجر به طرح سوال از شهردار شد.

وی افزود: سوالات به‌صورت کتبی به شهردار بوشهر ابلاغ و پس از طی فرایند قانونی، شهردار کتبی و شفاهی پاسخ سوالات را داد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در جلسه شورای شهر درباره استیضاح سید نورالدین امیری رای‌گیری شد که تنها پنج عضو شورا به استیضاح رای دادند و پس از آن وی به عنوان شهردار ابقا شد.

وی درباره دلیل رای نیاوردن استیضاح خاطرنشان کرد: علاوه بر رکودی که در حوزه ساخت‌وسازها در سال گذشته وجود داشت و اداره شهر را سخت کرده بود، در شرایط فعلی نیز همه شهرها و کشور درگیر بحران شیوع کرونا هستند، شخصاً صلاح ندانستم که در این شرایط شهردار استیضاح شود.

توسلی با تاکید بر اینکه سال پایانی شورا را در پیش داریم و باید تصمیم‌گیری‌ها با تدبیر اتخاذ شود، اضافه کرد: استیضاح شهردار در شرایطی مطرح شد که گزینه‌های جایگزینی وی مشخص نبود؛ آیا به صلاح است که در این شرایط شهر را بدون شهردار کنیم؟

تحقق ۸۰ درصدی بودجه ۹۸

وی از تحقق ۲۳۰ میلیارد تومان یعنی ۸۰ درصد بودجه سال گذشته شهرداری بوشهر خبر داد و افزود: شرایط درآمدی شهرداری رضایت‌بخش نیست و با توجه به این موضوع بودجه سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر مهم‌ترین اولویت بودجه در سال جاری را تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره دانست و تقاطع غیرهمسطح مطهری، پارک‌های معلایی، زمین چمن‌های مصنوعی محلات، آسفالت معابر، مبلمان شهری، احیای بافت‌های تاریخی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی را مهم‌ترین پروژه‌های پیشرو مدیریت شهری نام برد.

وی درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر واگذاری باشگاه شاهین بوشهر گفت: تاکنون بحث واگذاری شاهین در شورا مطرح نشده و تمایل شورا و شهرداری در جهت حمایت از این تیم برای ادامه مسیر لیگ برتر است.

کد خبر 418899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.