سیگاری ها کمتر کرونا می گیرند/ شاید نیکوتین دشمن کرونا باشد

دستگیری یک مسافر با ۳۰ کیلو گرم تریاک، گم شدن پنج هزار قرص ضد کرونا در ایران، دستگیری قاتل فراری پس از یک سال، پلمب آرایشگاه مردانه به دلیل پذیرش مشتری های دختر و فاش شدن مخفیگاه عناصرداعش درعراق، عناوین مهم ترین حوادث ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیگار سالانه جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و تحقیقات علمی از تاثیر مخرب آن روی وضعیت بیماران مبتلا به کرونا می‌گویند، اما به تازگی چندین آمار از کشورهای مختلف منتشر شده که نظر متفاوتی دارند.

به نظر می‌رسد افراد سیگاری در فرانسه، ایالات متحده آمریکا و چین کمتر از افراد عادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، بنابراین شاید نیکوتین از شما در برابر کرونا محافظت کند، البته این موضوع هنوز در حد یک نظریه بر اساس آمارهای موجود است و از نظر علمی تایید نشده است.

ژان فرانسوا دلفراسی، رئیس شورای مشاوران فرانسه در خصوص کرونا چندی پیش اعلام کرده بود بسیاری از افراد مبتلا به کووید-۱۹ که وضعیت وخیمی دارند، سیگاری نیستند و این موضوع شاید به معنای آن باشد که نیکوتین از بدن در برابر این بیماری محافظت می‌کند.

در حالی که فشار خون بالا، دیابت و همچنین چاقی در میان افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند، شایع است، شاید تنباکو برخلاف آن‌ها به عنوان یک محافظ عمل کند. این موضوع توسط متخصصان دخانیات مورد بررسی قرار گرفته. آن‌ها معتقدند در این زمینه باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد و هم اکنون نباید سیگار را مناسب دانست و آن را توسط سازمان‌های بهداشتی مفید اعلام کرد.

آیت‌الله سیستانی خواستار آزادی شخص اهانت‌کننده به خود شد

دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق نامه درخواست ایشان از دستگاه قضایی عراق را منتشر کرد.

مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق از دستگاه قضایی این کشور خواست فردی را که به اتهام اهانت به ایشان محکوم به حبس شده است، آزاد کند.

در این نامه آیت‌الله سیستانی آزادی فردی را که به دلیل اهانت به شخصیت و جایگاه ایشان به دو سال حبس محکوم شده بود، از دستگاه قضایی عراق خواستار شد.

در این نامه تاکید شده است، آیت‌الله سیستانی راضی نمی‌شوند فردی به دلیل انتشار مطلبی که در آن به ایشان اهانت شده است، مجازات شود.

دستگیری یک مسافر با ۳۰ کیلو گرم تریاک

رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب از دستگیری یک مسافر قاچاقچی با ۳۰ کیلو تریاک خبر داد و گفت: متهم به محض ورود به شهر تهران شناسایی و دستگیر شد.

سروان " مهدی کیاشمشکی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ساعت ۱۰ صبح روز گذشته بیست و پنجم فروردین ماموران کلانتری ۲۰۹ ترمینال جنوب اطلاع پیدا کردند، پسر جوانی که به عنوان مسافر سوار بر اتوبوس های مسافربری شده و قصد ورود به شهر تهران را دارد مقداری مواد مخدر در چمدانش حمل کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تردد مسافران به پایانه غرب تحت کنترل ماموران کلانتری پایانه غرب در آمد، گفت: ماموران کلانتری موفق شدند با کنترل مسافران جوان ۲۴ ساله ای را شناسایی کنند که یک چمدان همراهش بود.

وی تصریح کرد: مراقبت های ویژه پلیسی آغاز و تیم اعزامی کلانتری موفق شدند متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به همراه چمدان همراهش به کلانتری انتقال دهند.

گم شدن پنج هزار قرص ضد کرونا در ایران

رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: بیست هزار قرص فاوی‌پیراویر وارد کشور شد که تعداد ۱۵هزار قرص در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون استفاده از قرص فاویپیراویر خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۲۰ هزار قرص فاویپیراویر وارد ایران شد و تعداد ۱۵ هزار تا از این قرص‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و بین برخی بیمارستان‌ها توزیع شد، کما اینکه اوایل عید نوروز رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به معاون درمان این وزارتخانه اعلام کرده بود که این دارو در درمان بیماری کرونا موثر بوده است، بنابراین دستور دهید تا برای استفاده در این مرکز وارد شود، در نهایت به تعداد ۳۰ بیمار از این دارو در اختیار آنها قرار داده شد و این امر باعث انتشار مطلب گلایه آمیزی از سوی هاشمیان یکی از پزشکان این بیمارستان در فضای مجازی شده و محل اختلاف شد.

هاشمی اظهار کرد: نحوه ورود این دارو به کشور از دیگر موارد مورد مناقشه است، ضمن اینکه ادعاهای برخی شرکت‌ها و تجار مبنی بر تولید این دارو یا مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن سوالاتی را در اذهان ایجاد کرد، همچنین اثربخشی قرص فاویپیراویر در درمان بیماری کرونا مورد تایید بسیاری از پزشکان و مراکز درمانی است و همین امر باعث نایاب شدن این دارو ایجاد بازار سیاه برای آن شد.

دستگیری قاتل فراری پس از یک سال

یک قاتل فراری که سال گذشته مرتکب قتل شده بود در اراک دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که مردی جوان را در استان لرستان به قتل رسانده بود، در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

سرهنگ  کامیار چهری در این‌باره گفت: کارآگاهان این پلیس در انجام تحقیقاتی نامحسوس از مخفی شدن قاتلی فراری در منزلی مسکونی در یکی از محله های شهرستان اراک مطلع شدند.

وی افزود: در رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این فرد، مردی جوان را در سال ۱۳۹۸ در شهرستان خرم آباد به قتل رسانده و از آن تاریخ متواری است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با مراقبت های نامحسوس کارآگاهان پلیس مشخص شد که فرد تحت تعقیب، مدتی است که در شهر اراک حضور دارد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه دقیق این فرد و با اعزام چندین تیم از ماموران انتظامی،‌ متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت شد.

پلمب آرایشگاه مردانه به دلیل پذیرش مشتری های دختر

آرایشگاه مردانه ای که به اصلاح موی دختران جوان و بانوان در دماوند می پرداخت شناسایی و پلمب شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: طی گزارشاتی مبنی‌بر اینکه یک آرایشگاه مردانه در منطقه گیلاوند شهر دماوند اقدام به اصلاح موی سر دختران جوان و بانوان می‌کند.

پس از انجام بررسی‌ها و صحت این موضوع به محل مورد نظر مراجعه کردیم و مشاهده شد که متصدی آرایشگاه مردانه در حال اصلاح موی یک خانم جوان است.

این واحد آرایشگاه مردانه به‌علت فعالیت غیرقانونی و خارج از شرع و عرف پلمب شد و جهت سیر مراحل قانونی و برخورد با آن تشکیل پرونده صورت گرفت.

خودکشی پدر افغان به خاطر فقر و گرسنگی

گزارش پلیس محلی حاکی از آن است که قربانی به خاطر فقر و تنگ دستی شب گذشته خود را در زیرزمین خانه اش حلق آویز کرد. خانواده این مرد که به طور ناگهانی با جسد او رو به رو شدند با تماس با اداره پلیس درخواست کمک کردند.

زن قربانی پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی مدعی شد که همسرش ماهانه از بانک پول دریافت می کرد اما ۴ ماه بود که پول نداشت و دو فرزندشان به شدت گرسنه بودند به همین خاطر امکان دارد که این اتفاق موجب خودکشی شوهرش شده باشد.

سخنگوی پلیس در خصوص این پرونده عنوان کرد که پس از بررسی پزشکی قانونی مشخص می شود که مرد جوان خودکشی کرده یا خیر که در این صورت پرونده بررسی خواهد شد.

فاش شدن مخفیگاه عناصرداعش درعراق

نهاد اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق روز دوشنبه از کشته شدن ۲۳ تروریست در حمله هوایی در استان کرکوک خبر داد.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پیوست خبر عملیات امنیتی نیروهای مقر عملیات مشترک در استان کرکوک و به طور مشخص در وادی الشای که در خلال آن این نیروها یک مخفیگاه تروریست‌ها را یافتند و با آنها درگیر شدند، اعلام می‌شود که نیروی هوایی ارتش هم به منظور پشتیبانی از نیروهای امنیتی وارد عمل شد و این مخفیگاه تروریست‌ها را در هم کوبید».

در این بیانیه آمده است: «شماری از عناصر داعش در این مخفیگاه خود را مخفی کرده بودند و نیروی هوایی ائتلاف بین المللی هم به پشتیبانی نیروهای امنیتی آمد و در نهایت این عملیات با نابودی لانه تروریست‌ها و کشته شدن ۲۳ تروریست به پایان رسید. در جریان این عملیات بزرگ، یک نظامی عراقی هم به شهادت رسیده و چهار نفر دیگر زخمی شدند».

کد خبر 418865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.