اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در بیرجند

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند با تاکید بر لزوم اصلاح برخی معابر و کانال‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های روان آب گفت: شهرداری بیرجند از سال‌ها قبل با کمک مشاور به دنبال تدوین و اجرای طرح اصلاح معابر و جمع آوری آب‌های سطحی است.

به گزارش ایمنا، محمد محمدزاده اظهار کرد: این طرح در دو فاز توسط مشاور تدوین و ارایه شده است، اما از آنجا که هزینه‌های زیادی برای اجرای آن لازم است باید دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری و شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی همکاری کنند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران فرمانداری درخصوص تامین اعتبار مورد نیاز این طرح مصوبه‌ای سال گذشته صادر کرد که امیدواریم با همکاری فرمانداری و شرکت آب بتوانیم این طرح را سریع‌تر اجرایی کنیم تا شاهد مشکلات ناشی از بارندگی‌های شدید در سطح شهر نباشیم.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت: رقم پیشنهاد شده از سوی مشاوره بالا بوده و حدود دو میلیارد تومان برآورد شده که تامین چنین اعتباری از عهده شهرداری به تنهایی خارج است و باید سایر دستگاه‌های متولی نیز پای کار باشند.

محمدزاده ادامه داد: بارندگی‌هایی که از شب گذشته با شدت در شهر بیرجند رخ داد منجر به تخریب برخی دیوارهای قدیمی در خیابان‌های مدرس و جمهوری شده است.

وی گفت: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استانداری عوامل انسانی و تجهیزات و ماشین آلات شهرداری در آماده باش کامل بودند و با شروع بارندگی از روز گذشته تمامی نیروها مشغول فعالیت هستند.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در برخی نقاط سطح شهر شاهد آبگرفتگی بودیم اظهار کرد: آبگرفتگی‌ها به این دلیل است که حجم آب از ظرفیت‌های کانال‌های شهر بیشتر است اما مورد خاصی که شهروندان دچار مشکل شوند، به وجود نیامده است.

محمدزاده عنوان کرد: در مدرس ۴۸ از منازل قدیمی رحیم‌آباد دیواری تخریب شده که با کمک نیروهای امدادی و آتش‌نشانی معبر بازگشایی شد و خانواده ساکن در این منزل از وضعیت پیش آمده رهایی یافتند.

وی تصریح کرد: در خیابان جمهوری هم تخریب دیوار قدیمی را شاهد بودیم که نیروها درگیر آزادسازی معبر هستند.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند افزود: همچنین در فلکه ابن حسام فرورفتگی خیابان اصلی به وقوع پیوست که مربوط به شبکه فاضلاب شهری بوده و با هماهنگی پلیس راهور مسیر بسته شد، اما از کنارگذر امکان عبور وجود دارد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه مشکلی در مسیر کانال‌های سطح شهر وجود نداشته است گفت: مقدار حجم آب از ظرفیت کانال‌ها بیشتر بوده وگرنه هیچ گونه انسدادی نداشتیم و از چند روز گذشته تمامی کانال‌ها و رودخانه‌ها بازدید و موانع برطرف شده است.

وی یادآور شد: گاهی ممکن است زمان جاری شدن روان آب از بالادست در مسیر زباله‌هایی با خود همرا کرده و در قسمتی باعث انسداد موقت یک پل شود، اما به صورت مستمر بازدید از مسیرها انجام و بازگشایی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند تصریح کرد: مسیر آرامستان بیرجند هم امروز به خاطر اینکه حجم زیادی از آب رودخانه شاهرود مسیر را فرا گرفته بود با همکاری پلیس راهور بسته شد تا آب تخلیه شود.

محمدزاده با بیان اینکه تاکنون گزارشی از آبگرفتگی منازل یا مغازه‌ها گزارش نشده است اظهار کرد: علیرغم اینکه نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در آماده باش کامل قرار دارند ، ۲۰۰ نفر در حوزه خدمات شهرداری نیز آماده‌باش هستند و تمامی دستگاه‌ها و ادوات پای کار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 418826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.