سهم توسعه ورزش همگانی و اصلاح الگوی مصرف از مالیات بر ارزش افزوده تعیین شد

مجلس شورای اسلامی سهم پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات، توسعه ورزش همگانی و اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی از محل درآمد بر مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کرد.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه- با تصویب امروز مواد ۵۰، ۵۱ و ۵۲  لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بخش‌هایی از درآمد حاصل از آن  را برای پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات، توسعه ورزش همگانی و اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی ‌اختصاص دادند.

بنابر ماده ۵۰؛ صد درصد سهم دولت از منابع موضوع بند ت ماده ۲۸ پس از کسر وجوه موضوع تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۴۲ این قانون از طریق ردیف‌هایی که در بودجه های سنواتی مشخص می‌شود جهت کنترل، پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌ها و عوارض ناشی از مصرف آن، آموزش و توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی در مدارس در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به ترتیب به نسبت ۴۰درصد، ۴۰ درصد و ۲۰ درصد قرار می‌گیرد.

همچنین در ماده ۵۱  مصوب شد صد درصد سهم دولت از منابع موضوع بند پ ماده ۲۸ پس از کسر وجوه موضوع تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۴۲ این قانون از طریق ردیف‌هایی که در بودجه‌های سنواتی مشخص شده است برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها و عوامل خطر سلامتی که بیشترین هزینه اقتصادی و اجتماعی را دارند، تغییر و اصلاح الگو مصرف و سبک زندگی، توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان به نسبت ۷۰ درصد و ۳۰ درصد در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و ورزش و جوانان قرار می‌گیرد تا در قالب تدابیر بخشی و فرابخشی سلامت که به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می رسد هزینه شود.

هرگونه هزینه کرد در سایر بخش‌ها و مغایر با اقدامات تعیین شده در این مواد ممنوع است.

بنابر ماده ۵۲؛ منابع حاصل از مالیات‌های موضوع مواد۳۲ و ۳۳ این قانون سهم دولت است و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 418823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.