سهم تامین تجهیزات بیمارستانی از مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد

بخشی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای پیشگیری و پوشش کامل درمان در روستاها و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشت و درمانی تخصیص یافت.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ماده ۴۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به اختصاص بخش هایی از درآمد حاصل از این مالیات را برای پیشگیری و پوشش کامل درمان در روستاها و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشت و درمانی اختصاص دادند.

بنابر این ماده؛ یک نهم مالیات و عوارض ماده ۷ و بندهای الف و ب ماده ۲۸ این قانون به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

به موجب این مصوبه؛ خزانه داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پایان ۱۵ ماه بعد به حساب وزارت بهداشت و درمان واریز کند. عدم تخصیص مبلغ مذکور در حکم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.

صددرصد منابع دریافتی موضوع این ماده از طریق ردیف یا ردیف‌هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می‌شود به پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای ۲۰ هزار نفر و پایین‌تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع اختصاص می‌یابد و بعد از تحقق هدف مذکور به نسبت به تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته مصارف هیات امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اقدام شود.

هر گونه پرداخت هزینه پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک‌های رفاهی، پاداش و فوق‌العاده‌های ماموریت، کارانه، بهره‌وری، مدیریت، نوبت کاری، دیون و مانند آن و هزینه‌های اداری نظیر اقلام مصرفی و اداری و تامین اثاثیه و منصوبات اداری از این محل ممنوع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 418808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.