اولویت‌های بودجه مشخص اما شرایط آینده مشخص نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اولویت‌های بودجه شهرداری بر اساس برنامه پنج ساله مشخص است اما شرایط پیش‌رو مشخص نیست که بتوان از اکنون برای آینده پیش‌بینی لازم را داشت.

محمدباقر بهشتی در گفت‌وگو با خبزنگار ایمنا، با اشاره به اینکه تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز با شرایط موجود در سال گذشته رضایت‌بخش بود، اظهار کرد: رقم کلی بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که هنوز گزارش قطعی به شورای شهر درخصوص تحقق آن داده نشده است اما به نظر می‌رسد حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری محقق شده باشد.

وی افزود: اولویت‌های بودجه شهرداری بر اساس برنامه پنج ساله مشخص است اما شرایط پیش‌رو مشخص نیست که بتوان از اکنون برای آینده پیش‌بینی لازم را داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شیوع کرونا سبب رکود فعالیت‌های اقتصادی در تبریز شده، تصریح کرد: هرساله فروردین‌ماه درآمد شهرداری نسبت به ماه‌های دیگر محدود می‌شود اما امسال این شرایط سخت‌تر شده و محدودیت‌های درآمدی در ماه‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد بودجه جاری شهرداری مربوط به حقوق و دستمزد است، کاهش هزینه‌ها در شرایط کنونی سخت است.

بهشتی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های شهری مانند نهضت آسفالت درحال انجام است، ادامه داد: روند اجرایی پروژه مترو نیز به دلیل آنکه اعتبار خاص خود را دارد و در جای دیگر نمی‌توان آن را هزینه کرد فعال است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌خواستیم فشار بیشتری بر شهروندان وارد شود، اضافه کرد: تخفیف صدور پروانه‌های ساختمانی که عموما تا پایان اسفندماه بود، پیشتر با توجه به شیوع کرونا توسط شورای شهر تا پایان فروردین سال جاری تمدید شده بود؛ این تخفیف در جلسه اخیر شورا بار دیگر تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ تمدید شد.

کد خبر 418807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.