استفاده از ظرفیت کارآفرینی اصفهان برای حل بحران‌های پساکرونا

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوانان کارآفرین و استارتاپ‌ها توان آن را دارند که بسیاری از مشکلات ناشی از شیوع کرونا را حل کنند به‌ویژه اینکه می‌توان از این ظرفیت برای گذر از رکود پساکرونا استفاده کرد.

کوروش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با آسیب‌هایی که شیوع کرونا به بدنه مدیریت شهری اصفهان زد، اظهار کرد: کاهش درآمدها و توقف فعالیت‌های اقتصادی شهر باعث تحمیل آسیب زیادی به شهرداری اصفهان شد اما با این حال همچنان پروژه‌های عمرانی شهر در دست اجرا است.

وی افزود: شورای شهر به شهرداری اصفهان تاکید کرده که بدون اتلاف وقت و پس از آنکه ایمنی عمومی در شهر ایجاد شد، روند خدمات‌رسانی به شهروندان از سرگرفته شود و حمل‌ونقل عمومی که به‌خاطر شیوع کرونا دچار محدودیت شده بود، به حالت عادی بازگردد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری اصفهان بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده است، تصریح کرد: اعتقاد دارم که جوانان کارآفرین و استارتاپ‌ها توان آن را دارند که بسیاری از مشکلات ناشی از شیوع کرونا را حل کنند به‌ویژه اینکه می‌توان از این ظرفیت برای گذر از رکود پساکرونا استفاده کرد.

وی ادامه داد: گروه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر در راستای جنبش کارآفرینی ایجاد شده بود که شیوع کرونا آسیب بزرگی بر روند اجرای آن زد با این حال امیدوارم این جنبش با ظرفیت‌های جدیدی که در این ایام برای آن شگل گرفت، بلافاصله راه‌اندازی شده و وقفه ایجاد شده جبران شود.

خسروی اضافه کرد: در کنار تمام مضراتی که شیوع کرونا داشت، موهبت‌هایی نیز به‌واسطه آن ایحاد شد به‌طور مثال خیلی از فعالیت‌هایی که به‌طور عادی به سختی در بین مردم جا می‌افتاد مانند وبینار، کلاس‌ها و جلسات مجازی اکنون به‌واسطه شیوع کرونا همه‌گیر شده که می‌تواند کمک زیادی به جنبش کارآفرینی کند.

وی درخصوص مقابله با شیوع کرونا در اصفهان نیز گفت: آنچه در جلسه اخیر شورای شهر گزارش شد این بود که مبتلایان به کرونا با اختصاص چهار بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و از هفت هزار تخت بیمارستاتی، ۸۵۰ تخت درگیر پذیرش بیماران کرونا شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بنابر صحبت‌های مطرح شده در شورا، اصفهان اکنون از نظر ظرفیت پذیرش و منحنی تعداد ورود و خروج بیمار به حد مطلوبی رسیده که امید است این روند منتج به ایمنی عمومی در سطح شهر شده و به‌زودی زندگی شهروندان به روال عادی بازگردد.

وی افزود: به‌نظرم سیاست وزارت بهداشت نیز بر همین مبنا بود و حدوسط برای اجرای قرنطینه با توجه به ظرفیت بهداشت و درمان کشور مدیریت شد.

کد خبر 418784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.