امدادرسانی به ۲ هزار و ۵۳۴ نفر متاثر از حوادث جوی در ۱۸ استان ایران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی نیروهای امدادی هلال احمر به دو هزار و ۵۳۴ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۸ استان کشور از ۱۸فروردین تا هفت صبح امروز _۲۶فروردین_ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از  روابط عمومی سازمان امدادونجات، مرتضی سلیمی با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات حوادث جوی در استان ها، اظهار کرد: ۱۸ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد متاثر از حوادث جوی بوده اند که با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به هموطنان در ۶۸ شهر و روستا و پنج محور کوهستانی ارائه شده است.

وی درباره نحوه امدادرسانی به هموطنان متاثر از حوادث جوی، گفت: در این مدت دو هزار و ۵۳۴ نفر از خدمات امدادی برخوردار، ۲۴۶ نفر از خدمات اسکان اضطراری اضطراری بهره مند و ۶۵ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  تاکید بر فعالیت ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۲۰ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به هموطنان، تصریح کرد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر ۱۷ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی و ۱۶۹ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شد. در امدادرسانی‌ها ۴۳۰ تخته پتو، ۵۱۶ کیلوگرم نایلون، ۱۵۰ تخته موکت و ۴۳ دستگاه چادر در میان متاثرین از حوادث جوی توزیع شده است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 418781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.