اجرای طرح توسعه مسیرهای دوچرخه سواری اراک با جدیت دنبال می‌شود

شهردار اراک گفت: برای افزایش تمایل شهروندان به دوچرخه سواری که وسیله نقلیه‌ای پاک محسوب می‌شود باید با احداث مسیرهای ایمن برای تردد دوچرخه در سطح شهر ظرفیت‌ها را برای استفاده از این وسیله نقلیه بالا برد.

حسین زندیه وکیلی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احداث و راه اندازی مسیر دوچرخه سواری در سطح منطقه یک اظهار کرد: نخستین مسیر دوچرخه سواری شهر اراک در سال ۹۶ از خیابان جهان پناه تا فاز یک کوی شهید بهشتی احداث شده و در دی ماه سال ۹۸ با تاکید شهردار اراک طرح توسعه‌ای احداث این مسیر در سطح منطقه یک در دستور کار قرار گرفت و در مرحله نخست اجرای این طرح، مسیر دوچرخه سواری لوپ دور فاز یک کوی شهید بهشتی کامل شد.

وی گفت: طرح توسعه‌ای مسیر دوچرخه سواری در سطح منطقه یک در مسیرهای ضلع جنوبی نوار جنگلی فاز دو، دور تا دور ضلع جنوبی نوار جنگلی تا پارک الغدیر جنب شهرداری مرکز اجرایی شده و در واقع در سه لوپ متفاوت در سطح منطقه، مسیر دوچرخه سواری به بلوار وحدت اسلامی (خیابان شهرداری مرکز) ختم می‌شود.

شهردار منطقه یک شهرداری اراک طول مسیر دوچرخه سواری ایجاد شده از خیابان جهان پناه در منطقه دو به عنوان نخستین نقطه و ادامه آن در منطقه یک اراک را ۹ کیلومتر عنوان کرد و افزود: چشم انداز ادامه این پروژه با توجه به تاکید شهردار اراک، اتصال مسیر دوچرخه سواری از خیابان شهیدان جهان پناه به مرکز شهر و خیابان شهید شیرودی و خیابان شهید قدوسی و اتصال این مسیر به کارخانجات تا میدان امام خمینی (ره) است.

وی اتصال غیر همسطح مسیر دوچرخه با راه‌ها، رنگ آمیزی مسیر، استفاده از المان‌های مرتبط و پیام‌های نشاط آور و انگیزشی را از مشخصات پروژه دوچرخه سواری در شهر اراک برشمرد و گفت: برای افزایش تمایل شهروندان به دوچرخه سواری که وسیله نقلیه‌ای پاک محسوب می‌شود باید با احداث مسیرهای ایمن برای تردد دوچرخه در سطح شهر ظرفیت‌ها را برای استفاده از این وسیله نقلیه بالا برد که شهرداری اراک با جدیت هرچه تمام این مهم را در دستور کار دارد.

کد خبر 418772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیانوش IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    با سلام و احترام برای رشد و توسعه استفاده از دوچرخه باید به بانوان هم اجازه استفاده از دوچرخه در مسیرهای دوچرخه سواری داده شود چون نیمی از جامعه را بانوان تشکیل میدهند