هفته آینده درباره استمرار تعطیلی یا بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ثبت نام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی تا کنون در شبکه آموزشی شاد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی در نهصد و هفتاد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این جلسه با توجه به شرایط روز جامعه به صورت فوق العاده برگزار می‌شود و دستور کار آن در مورد تعیین تکلیف فعالیت‌های آموزشی و چگونگی برگزاری امتحانات و در ادامه جلسه گذشته است، اظهار کرد: در بین جلسه قبل و فعلی سامانه آموزشی دانش آموزان راه اندازی و معلمان و دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی در این سامانه ثبت نام کردند و تاکنون ۳میلیون و ۸۰۰هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و ۲۸۴هزار کلاس درس تشکیل شده است. همچنین ۲۲۰هزار معلم در این شبکه ثبت نام کرده‌اند و عملیات آموزشی در برخی استان‌ها در حال برگزاری است.

وی افزود: ممکن است درصدی از دانش آموزان به دلایلی امکان اتصال به این شبکه را نداشته باشند که در مرحله دوم برای حل این موضوع اقدام خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی در مورد استمرار تعطیلی یا بازگشایی فعالیت مدارس گفت: با ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت بیماری در کشور و میزان لزوم پایبندی به رعایت سیاست فاصله گذاری اجتماعی که در جلسه هفته آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا ارایه خواهد شد در مورد نحوه فعالیت مدارس تصمیم گیری می‌شود. البته آموزش مجازی به عنوان جایگزین رسمی آموزش حضوری در مدت تعطیلی مدارس با قوت و جدیت پیگیری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: تلاش‌های ارزشمند و متنوعی که در این مدت از سوی مدیران، معلمان مدارس و خانواده‌های محترم در ارایه آموزش‌های غیرحضوری انجام شده است به صورت منظم‌تر و سازمان یافته‌تر استمرار می‌یابد.

کد خبر 418757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.