ساخت تونل ضد عفونی‌کننده تمام اتوماتیک برای مقابله با شیوع کرونا

یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین، برای جلوگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا موفق به ساخت تونل ضد عفونی کننده تمام اتوماتیک و دستگاه ضدعفونی‌کننده کف کفش شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخته شدن تونل ضد عفونی‌کننده تمام اتوماتیک، تمرین فضاپیمای ناسا برای عملیات نمونه برداری از سیارک، قرنطینه شدن کارگران سامسونگ در ویتنام و ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع توسط محققان ایرانی را در بسته خبری تکنولوژی بخوانید.

تونل ضد عفونی‌کننده تمام اتوماتیک ساخته شد

یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین، برای جلوگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا موفق به ساخت تونل ضد عفونی کننده تمام اتوماتیک و دستگاه ضدعفونی‌کننده کف کفش شد. در مدل تمام اتوماتیک تونل و در قسمت ورودی، با استفاده از تب سنج تعبیه شده در آن، اجازه ورود افراد سالم به تونل داده می‌شود؛ سپس دو عدد سنسور چشمی کار گذاشته شده در تونل با ورود افراد، روشن شده و به‌صورت اتوماتیک محلول ضدعفونی کننده را می‌پاشند. همچنین در داخل تونل اشعه UV تابیده شده تا محفظه داخل تونل کاملاً ایزوله و توسط امواج ماورا بنفش ضد عفونی شود.

طول تونل  ضد عفونی‌کننده ۲۰۰ و ارتفاع آن ۲۰۵ سانتی متر بوده و دارای شیب ملایم جهت نصب در فضای باز و جلوگیری از نفوذ بارش است. محلول ضد عفونی کننده که در این دستگاه استفاده می‌شود، اتولیتSUPER OXIDIZING WATER نام دارد  و مواد مؤثر در این محلول ضد عفونی کننده شامل Hocl ،Clo۲ ،O۳ ،H۲O۲ و دیگر ترکیب‌های استاندارد با نام کلر اکسیژن کامپوند است. دستگاه ضد عفونی کننده کف کفش نیز توسط برق تک فاز راه‌اندازی می‌شود و قابلیت کاربرد در فروشگاه‌ها، بانک‌ها، مراکز آموزشی، ادارات، کارخانجات و مصارف خانگی را دارد.

فضاپیمای ناسا عملیات نمونه برداری از سیارک را تمرین می‌کند

فضاپیمای "اوسیریس رکس" ناسا در هفته جاری بخشی از عملیات فرود روی سیارک "بن نو" و جمع آوری نمونه از آن را تمرین می‌کند. تابستان سال جاری فضاپیمای اوسیریس رکس ناسا، عملیات فرود روی سیارک بن نو و جمع آوری نمونه از آن را برای نخستین بار انجام می‌دهد، اما این عملیات مانور ساده‌ای نیست؛ بنابراین در هفته جاری ناسا آزمایشی برای فرود فضاپیما انجام می‌دهد که تمرین "چک پوینت" نامیده می‌شود. در این آزمایش فضاپیمای مذکور به فاصله ۲۴۳ فوتی سیارک بن نو می‌رود؛ این کمترین فاصله سیارک و فضاپیما به شمار می‌رود.

در آزمایشی که هفته جاری انجام می‌شود، اوسیریس رکس، مانور مرحله اول را انجام می‌دهد تا سیستم‌های مختلف از جمله تصویربرداری و مسیریابی را آزمایش کند. همچنین بازوی رباتیک فضاپیما نیز آزمایش می‌شود؛ این عملیات حدود چهار ساعت طول می‌کشد. اوسیریس رکس برای فرود روی سیارک باید پیشرانه‌های خود را روشن کند. پیشرانه‌های فضاپیما در سه مرحله روشن می‌شوند؛ مرحله نخست زمانی است که فضاپیما حرکت خود را به سمت سیارک آغاز می‌کند.

در مرحله بعد اوسیریس رکس به فاصله ۴۱۰ فوتی سیارک می‌رسد و مانور چک پوینت را انجام می‌دهد تا موقعیت و سرعت آن هماهنگ شود. در مرحله سوم با روشن شدن پیشرانه‌ها، فضاپیما به سمت سیارک می‌رود و به ارتفاع ۱۶۴ فوتی سطح آن می‌رسد تا با مدار چرخش سیارک همخوان شود.

کارگران سامسونگ در ویتنام قرنطینه شدند

پس از ابتلای یک کارگر واحد "سامسونگ دیسپلی" در ویتنام به ویروس کرونا، ۴۴ کارگر در این کارخانه قرنطینه شدند. بعد از آنکه آزمایش ابتلا به ویروس کرونای یکی از کارگران کارخانه سامسونگ دیسپلی در ویتنام مثبت اعلام شد، مقامات این کشور دستور قرنطینه کارگران واحد مذکور را صادر کردند. طبق بیانیه‌ای رسمی یک کارگر ۲۵ ساله واحدEQC-S1 کارخانه سامسونگ دیسپلی در ایالت باک نین به ویروس کرونامبتلا شده است.

شرکت سامسونگ نیز این مورد را تأیید، اما اعلام کرد خطوط تولید این شرکت در ویتنام تحت تأثیر قرار نگرفته است. در حال حاضر ۴۴ کارگر این کارخانه قرنطینه شده‌ و همزمان محیط کارخانه و اتوبوس‌هایی که برای حمل ونقل کارگران استفاده می‌شد، نیز ضدعفونی شده است.

موبایل میان رده 5G ال جی "ولوت" نام دارد

برند جدید موبایل ال جی "ولوت" (LG Velvet) نام دارد؛ این دستگاه یک موبایل میان رده 5G محسوب می‌شود. بعضی گزارش‌ها حاکی از آن بود که برند "ال جی شکلات" قدیمی دوباره تولید خواهد شد، اما اکنون این شرکت کره جنوبی به طور رسمی اعلام کرد موبایل میان رده 5G جدید تحت برند "ال جی ولوت" عرضه می‌شود.

این شرکت جزئیات دیگری از مشخصات موبایل ال جی ولوت اعلام نکرده و تاکنون فقط طراحی آن منتشر شده است. به نظر می‌رسد ال جی در تولید این موبایل روی طراحی بیش از مشخصات آن تمرکز کرده است. ال جی ولوت جایگزین موبایل ال جی G9 ThinQ می‌شود که قرار بود در نیمه  نخست سال جاری میلادی رونمایی شود.

این شرکت اعلام کرده موبایل‌های فعلی به سختی قابل تمایز است، زیرا همگی ویژگی‌های یکسانی دارند، ال جی سعی دارد با طراحی متفاوت موبایل ولوت را از بقیه دستگاه‌ها متمایز کند. موبایل ولوت دارای دوربین Raindrop و ظاهری متقارن است. احتمالاً مشخصات این موبایل با دستگاه G9 ThinQ که قبلاً قرار بود عرضه شود، یکسان است؛ بنابراین پیش بینی می‌شود در آن از تراشه اسنپ دراگون 765v یا 765G استفاده شود که از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کند.

باتری موبایل ولوت نیز احتمالاً  چهار هزار آمپری و مجهز به قابلیت شارژ سریع است. نمایشگر این دستگاه ۶.۷ یا ۶.۹ اینچی خواهد بود و پشت آن  چهار  دوربین وجود دارد که یکی از آن‌ها ۴۸ مگاپیکسلی است.

ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع

محققان دانشگاه مازندران، با توجه به شرایط کنونی کشور و با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، موفق به ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع با قابلیت نصب بر روی پنل اسپلیت شدند.

علی‌رضا خصالی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در این خصوص گفت: طبق آخرین مطالعات انجام شده، ویروس‌ها که دارای ابعاد نانومتری هستند، می‌توانند در قطرات بسیار ریز در هوا وجود داشته باشند و با توجه به ابعاد این قطرات که در حد میکرون بوده، لزوم ضدعفونی و گندزدایی هوای اتاق‌ها و محیط‌های کاری در شرایط حاضر به علت وجود ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این دستگاه با قابلیت نصب بر روی تمامی پنل‌های اسپلیت و دارای کنترل از راه دور، قادر است با استفاده از طیف یو وی ۲۵۴ نانومتر در مدت بسیار کوتاهی، هوای اتاق را با استفاده از سیرکولیشن هوای محیط در چندین مرحله و در زمان بسیار کوتاه ضدعفونی کرده وتمامی آلودگی‌های میکروبی را به‌طور کامل از بین ببرد.

کد خبر 418746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.