شهروند سپاری ۲۶ خدمت در نرم افزار اصفهان‌نما

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از ارایه ۳۴ خدمت نوین در جهت شهروند سپاری خدمات شهرسازی، گفت: نرم افزار مکانیزاسیون شهرسازی و درآمد «اصفهان نما» ۲۶ خدمت غیرحضوری برای شهروندان ارائه می‌کند.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو مصوبات شورای معاونان مورخ ۱۶ فروردین ماه امسال و با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ ۲۳ فروردین ماه و اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا که لزوم استفاده از خدمات الکترونیکی را در همه ارگان‌ها لازم الاجرا کرده و همچنین با توجه به تأکید شهردار اصفهان در خصوص استفاده از خدمات سامانه اینترنتی شهرسازی و درآمدی (اصفهان نما)، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان فاوا، مدیرکل درآمد و مدیران ستادی معاونت شهرسازی و معماری در این زمینه برگزار شد که در آن مقرر شد ۲۶ خدمت آماده ارائه در مناطق ۱۵ گانه در حوزه شهرسازی و درآمد شامل پاسخ به استعلامات دفترخانه و بانک و... توسط اداره ارتباطات و امور بین الملل به شهروندان اصفهانی اطلاع‌رسانی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به آماده بودن هشت خدمت موثر دیگر شامل شهروند سپاری پروانه ساختمانی و گواهی‌های پایان کار و سفت کاری مقرر شد موضوع به صورت پایلوت در مناطق شش، هفت و ۱۲ عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه خدمات استعلام بانک و دفترخانه، کسر سهمیه ناظران و پرداخت عوارض سه درصد امور مهندسین در تمامی مناطق اجرا می شود، گفت: در حال حاضر ارائه آنلاین خدمات گواهی‌های پروانه، سفت‌کاری، پایان کار، تأیید سفت‌کاری و پایان کار مهندسین و ارسال آنلاین گزارش تخلفات ساختمانی و گزارشات مرحله‌ای و انجام آنلاین ثبت اطلاعات نقشه‌ای طراحان و تکمیل فرم شناسه فنی در سه منطقه پایلوت اجرا می‌شود.

حسینی‌نیا ادامه داد: خدمات "پرونده من"، مشخصات مالکین، مشاهده نقشه، چاپ نقشه، جستجوی ملک، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی، مشاهده آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، شهرنما، بدهی عوارض نوسازی، بدهی عوارض صنفی، پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، سوابق پرداخت صنفی، دانشنامه ضوابط شهرسازی، پیشنهادات و انتقادات در تمامی مناطق اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: خدمات اعلام مقدار در مسیر، محاسبه‌های تراکم ساختمانی مصوب و مجاز و زیربنای ساخت در طبقات و عوارض و تراکم صدور پروانه ساختمانی و هم‌چنین اعلام هوشمند ضابطه مرحله بعد در مناطق شهرداری اجرا خواهد شد.

کد خبر 418720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.