محصور کردن فضای رانندگان تاکسی‌های مشهد برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی، کاور جداکننده قسمت راننده از قسمت مسافر در تمام تاکسی‌های مشهد نصب می‌شود.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام هزینه‌های مربوط به نصب کاورهای جداکننده در تاکسی‌ها توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه بین یک‌هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تاکسی مشهد ضدعفونی می شود، افزود: شست و شوی ۱۵۰۰ تاکسی تنها در یک مرکز مکانیزه به صورت روزانه انجام می‌شود تا مسافران با خیالی آسوده از این وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ماسک و دستکش به تعداد مورد نیاز در اختیار تمام رانندگان تاکسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری شهرداری و اداره بهداشت بروشورهای نکات قابل توجه بایدها و نبایدها در مبادی ورودی شهر توزیع شده است، افزود: ضدعفونی‌کردن خودروها با محلول مخصوص ضد عفونی در مبادی ورودی شهر انجام و تاکسی‌ها پس از پایان هر سفر به مدت ۱۰ دقیقه توسط متصدی مربوطه با مواد مخصوص ضد عفونی می‌شود.

محبی ادامه داد: با نصب بنرهایی در مکان کیوسک‌ها به زائران و مجاوران تاکید شده در پرداخت کرایه تاکسی از اپلیکیشن‌های موبایلی و کد QR استفاده کنند و حتی‌الامکان از مبادله اسکناس بپرهیزند.

وی تاکید کرد: تهیه پادکست رادیویی، کلیپ‌های آموزشی، توزیع پنج هزار پوستر آموزشی و فرهنگ‌سازی گسترده در بین رانندگان و مسافران تاکسی برای توجه به راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دیگر اقدامات تاکسیرانی مشهد بشمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تأکید بر لزوم حفظ آرامش شهروندان در شرایط فعلی، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم پیشگیرانه در حال انجام است.

کد خبر 418716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.