افزایش ۲۶ درصدی همسر آزاری در اصفهان در قرنطینه خانگی

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در یک تحقیق مقایسه‌ای که از نظر شیوع آسیب‌ها بین اسفند ۹۷ و ۹۸ انجام شد همان طور که انتظار می‌رفت تماس مردم با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در یک تحقیق مقایسه‌ای که از نظر شیوع آسیب‌ها بین اسفند ۹۷ و ۹۸ انجام شد همانطور که انتظار می‌رفت تماس مردم با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص دیگر موضوعات و درصد افزایش آنها بین تماس‌های مردمی، افزود: بیشتر مشکلات مطرح شده اختلافات حاد خانوادگی بین زوجین بوده است که اختلافات بین زوجین با افزایش ۴۷ درصدی روبرو بوده همچنین در این تماس‌ها افکار، قصد و اقدام به خودکشی هم افزایش دو برابری داشته که این با خودکشی موفق متفاوت است همچنین در اسفند ۹۸ فرار از منزل ۸۳ درصد کاهش داشته که قطعا دلیل آن وجود بیماری کرونا بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه این موارد افزایشی در موضوعات تماس گیرندگان بوده است، تصریح کرد: در این تماس‌ها آسیب دیدگی زنان و دختران هم ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ اما همسرآزاری با افزایش ۲۶ درصدی روبرو بوده همچنین درصد کودک آزاری جسمی و جنسی تغییری نداشته اما کودک آزاری از نوع غفلت با کاهش ۵۰ درصدی و کودک آزاری روانی با کاهش ۵۷ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی دلایل افزایش یا کاهش این موضوعات استرس و اضطراب ناشی از شیوع کرونا بوده باشد، گفت: این آمار قطعا آمار واقعی نیست چرا که ممکن است بسیاری از مردم دچار مشکل شوند اما تماسی با اورژانس اجتماعی نداشته باشند.

ناجی در خصوص سالمند آزاری اظهار کرد: سالمند آزاری در اسفند ۹۷ تنها یک مورد گزارش شده اما در اسفند ۹۸ سه مورد بوده است، معلول آزاری هم در سال ۹۷ یک مورد و اسفند ۹۸ هیچ مورد تماسی از این موضوع نداشتیم.

کد خبر 418713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.