داروی مالاریا برای درمان کرونا آزمایش می‌شود

گروهی از محققان دانشگاه‌های جهان تاثیر داروی مالاریا را بر بهبود مبتلایان به کووید-۱۹ بررسی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مالاریا نوعی بیماری است که توسط انگل خاصی ایجاد می‌شود؛ این انگل از طریق نیش پشه آلوده، به انسان‌ها انتقال پیدا می‌کند. "هیدروکسی کلروکین" (Hydroxychloroquine)، دارویی است که معمولا برای درمان بیماری مالاریا استفاده می‌شود. مبتلایان به بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم مفصلی نیز از این دارو برای بهبود علائم بیماری خود استفاده می‌کنند، اما هیدروکسی کلروکین همانند داروهای دیگر دارای عوارضی مانند احتمال بروز آریتمی قلبی و آسیب‌های کلیوی و کبدی است.

متخصصان بیماری‌های عفونی دانشگاه "Alberta"، اطلاعات مثبتی از تاثیر امیدوارکننده داروی "هیدروکسی کلروکین" بر درمان بیماری کرونا ارائه داده‌اند، اما قطعا انجام دادن مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است تا مطمئن شویم آیا این دارو برای درمان بیماری کرونا کاملا مفید است؟ گروهی از محققان دانشگاه‌های "Minnesota"، "McGill"، "Alberta" و "Manitoba" قرار است طی یک مطالعه بین المللی، تاثیر هیدروکسی کلروکین را روی سه هزار نفر آزمایش کنند.

افرادی که در این مطالعه مورد آزمایش قرار می‌گیرند، مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ هستند که بالای ۱۸ سال دارند. همچنین کسانی که در تماس نزدیک با افراد مبتلا به این بیماری بوده‌اند نیز از مشمولین این مطالعه بشمار می‌روند. نیمی از شرکت کنندگان داروی هیدروکسی کلروکین و نیمی دیگر که گروه کنترل را تشکیل می‌دهند، تنها دارونما مصرف خواهند کرد. مدت زمان انجام این آزمایش پنج روز خواهد بود و پس از آن مشخص می‌شود که آیا داروی درمان مالاریا می‌تواند به بهبود بیماری کرونا کمک کند؟

کد خبر 418708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.