از مسائل انسانی تا پیام‌های بهداشتی در طرح‌هایی هنری

طرح‌هایی توسط یک هنرمند شیرازی در فضای مجازی منتشر شده است که موضوعات مختلف مرتبط با کرونا را مطرح کرده است.

به گزارش ایمنا، ایلیا تهمتنی هنرمند گرافیست و تصویرگر شیرازی مجموعه‌ای با عنوان "قرنطینه" را در فضای مجازی منتشر کرده است که شامل طرح‌هایی مرتبط با بیماری کرونا هستند. او در طرح‌های خود موضوعات مختلف را مطرح کرده است. از پیام‌های بهداشتی و شعارهایی مانند "در خانه بمانیم" گرفته تا مسائل انسانی که به دلیل شیوع یک بیماری بیشتر به چشم می‌آیند، در آثار او دیده می‌شوند.

تهمتنی در تعدادی از آثارش به سلطه‌گری قدرتمندان بر بخشی از مردم جهان پرداخته است. سوء تغذیه دائمی عده‌ای از مردم دنیا که هیچ‌وقت مورد توجه رسانه‌ها نبوده و باعث نگرانی کسی نشده است، در کنار نگرانی‌های حاصل از شیوع بیماری کرونا در کشورهای قدرتمند قرار گرفته است. در جایی دیگر ماسکی بر دهان یک سیاستمدار قرار گرفته است درحالی‌که کنار او فردی با ماسکی بر چشم دیده می‌شود که گویی از همه‌چیز بی‌خبر مانده است.

او در تعداد دیگری از آثارش ویروس کرونا را حاصل منیت انسان دانسته است. خودخواهی انسانی که باعث وارد شدن آسیب‌های فراوان به طبیعت و زمین شده بود حالا خود او را در معرض خطر قرار داده و ضعف این موجود را به رخ او می‌کشد.  

طرح‌های این مجموعه اغلب سیاه و سفید هستند و رنگ تنها در قسمت‌هایی وارد شده است که تاکیدی بر آنها صورت گرفته است. این طرح‌های مدادی با خطوطی ساده و روان بر کاغذ نقش بسته‌اند و به راحتی مفهوم مورد نظر را به بیننده منتقل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری هنر ایران

کد خبر 418685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.